Lönekonsult

Landstinget Halland, Löne- och förhandlingsavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Halland, Löne- och förhandlingsavdelningen i Varberg, Halmstad eller i hela Sverige

Vi söker dig som har erfarenhet av och vill arbeta med löner.
Löneenheten betalar ut ca 8500 löner varje månad. Antalet anställda på enheten är 15 personer samt lönechef.
Vi sitter i centralt belägna lokaler i Varberg

Publiceringsdatum
2010-10-20

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete med stort eget ansvar. Vi arbetar med självservice, inrapportering direkt från arbetstagare till lönesystemet Personec P.
Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
att kvalitetssäkra och registrera uppgifter i lönesystemet utifrån skriftliga och elektroniska underlag, från personalansvariga chefer/motsvarande,
att göra rimlighetsbedömningar av löneutbetalningar,
att samarbeta med och stödja arbetsledare i lönefrågor,
att skriva arbetsgivarintyg och lämna upplysningar till olika myndigheter
att medverka i det systematiska förbättringsarbetet av kvalitet och säkerhet i löneprocessen.
att bemanna vår lönesupport (telefon och mail)
medverka och hålla i utbildningar i lönesystemet

Kvalifikationer
Du bör ha för arbetet lämplig utbildning och ska ha erfarenhet från löneadministration från tidigare anställningar. Det är bra om du har kännedom om arbetsrättsliga lagar och avtal samt ekonomi- och skattefrågor. Du ska gärna ha arbetat i något löne- eller personalsystem och vara väl förtrogen med MS Office. Har du dessutom erfarenhet av Personec P är det en fördel.
Du kommer att ha kontakt med många personer och arbetet är periodvis intensivt. Det innebär att du måste ha god förmåga att samarbeta och klara av arbete under tidspress. Du tar stort ansvar och arbetar strukturerat och noggrant. Du kommer också att ha många kontakter med de anställda i landstinget. För att lyckas i rollen som lönekonsult krävs vana att arbeta självständigt och förmåga att ge service. Vi fäster stor vikt vid personligheten och ser gärna att du har erfarenhet ifrån serviceyrken.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-03
Vi använder oss av rekryteringsverktyget Offentliga Jobb och vill att du söker via länken ovan.
Ange gärna löneanspråk i ansökan
Ange följande referens när du ansöker: 18/2010
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lönechef Lena Geiser, 0730-54 11 57

Facklig kontakt
Maj-Lis Adolfsson, 035-13 48 27

Företag
Landstinget Halland, Löne- och förhandlingsavdelningen

Adress
Landstinget Halland, Löne- och förhandlingsavdelningen
Box 517
30180 Halmstad

Jobbnummer
758334

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Halland, Löne- och förhandlingsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Halland, Löne- och förhandlingsavdelningen: