Lönekonsult, 2 tjänster

Kristianstads kommun / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Lönekonsult, 2 tjänster

KLK:2014:19

Kristianstads kommun
Kommunledningskontoret Koncernstödsavdelningen viktigaste uppgift är att stödja kommunens olika förvaltningar och bolag på ett effektivt sätt. I avdelningen ingår kommunens centrala funktioner för Redovisning, Upphandling, HR-Human Resources, Arbetsmiljöenheten och Intern service.

Till Sektion lön som ingår i HR-enheten söker vi två kvalificerade lönekonsulter som vill bidra till att chefer och arbetsledare har tillgång till god support inom löneområdet. Vi finns placerade i öppna, nya och pendlingsnära lokaler i Rådhus Skåne och arbetar som en gemensam lönesupport för Kristianstad kommun sedan mars 2014.

Publiceringsdatum
2014-06-17

Dina arbetsuppgifter
Som lönekonsult kommer du att arbeta i team men även ha självständiga arbetsuppgifter.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara:
• Konsultativt arbete ut mot kommunens förvaltningar
• Lönesupport för arbetsledare
• Genomföra utbildningar för arbetsledare och anställda
• Genomföra centrala löneadministrativa arbetsuppgifter

Kvalifikation
Vi söker dig som har gymnasieutbildning helst med ekonomisk inriktning. Specialutbildning inom löneadministrationsområdet är meriterande. Vi vill att du har erfarenhet av att centralt i en organisation arbetat som löneadministratör i personalsystemet Heroma eller i annat personal/lönesystem. Vidare vill vi att du har god erfarenhet av lönesupport samt vana av att använda lagar och avtal inom personalområdet. Vi ser gärna att du har kännedom om kommunal organisation.

Arbetet bygger på att du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt att du har god samarbetsförmåga. Vidare krävs det att du är serviceinriktad, flexibel, noggrann och har förmåga att ha flera processer igång samtidigt. Du ska på ett förståeligt sätt kunna uttrycka och förmedla din kunskap till kunder och kollegor både i tal och skrift. Du ska även ha förmåga och intresse av att genomföra utbildningar.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder två lediga tjänster
En tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse och
ett vikariat på 100% med tillträde enligt överenskommelse och med varaktighet till och med 2015-12-31.

För mer information, ta kontakt med
Maria Bengtsson, Sektionschef, 044-13 68 00
Monica Agardius, Lönekonsult, 044-13 53 93

För facklig information, ta kontakt med
Lena Martinsson, Vision, 044-13 22 35
Kristina Prahl, SACO, 044-13 23 53

Sista ansökningsdatum
2014-07-09

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
1912420

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: