Löneekonom till Golder

Hero AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2020-02-06

Företaget
Golder är ett globalt medarbetarägt konsultföretag inom miljö- och geoteknik. De arbetar med projekt inom infrastruktur, gruv- och tillverkande industri. Globalt är de 7300 medarbetare och i Norden finns de i Sverige, Norge, Danmark och Finland fördelade på 8 kontor. I rollen som löneekonom blir du en del av Golders ekonomiavdelning. Den nordiska ekonomiavdelningen består i dagsläget av 11 personer.

Vår finansfunktion fungerar som ett Shared Servicecenter för Norden med bas i Stockholm. På kontoret i Stockholm arbetar vi drygt 90 personer mestadels konsulter, men även support­funktioner som HR, ekonomi och IT.

Om rollen:

I den aktuella rollen kommer du ha ditt fokus på löner i Norden och i kombination med detta även att sköta reseräkningar och utlägg för de nordiska länderna, samt avstämning av bankkonton och manuella betalningar. Själva lönehanteringen är outsourcad till Azets men internt står de för all input till Azets och det de sedan får tillbaka från dem. Som Löneekonom äger du ansvaret för lönehanteringen internt, inklusive frågor från de anställda kring semester, försäkringar, bokföring samt lönefiler. Arbetet innebär kontakt med medarbetare och chefer samt samarbete med HR.

• Löneadministration för främst Norge och Finland
• Skapa underlag för löneberedning till Azets
• Rapportering internt samt till olika myndigheter
• Bokföring löner
• Support till personal i fråga om regelverk kopplade till semester, reseräkningar, övertidsersättning
• Hantera utläggsredovisningen för de nordiska länderna (Finland, Norge, Sverige och Danmark)
• Avstämning bankkonton
• Manuella betalningar
• Identifiera förbättringspotential och driva lönerelaterade processer

Krav på erfarenhet och utbildning:

• Minst 5 års erfarenhet av löneadministration, i roll med liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av redovisning
• Vana vid ekonomisystem och hantering av data i Excel
• Gärna erfarenhet av att ha arbetat i ett internationellt bolag
• Relevant löneutbildning
• Engelska och svenska i tal och skrift
• Ytterligare ett nordiskt språk är en stor fördel, helst finska

Personliga egenskaper vi värdesätter för att du ska trivas:

• Positiv och serviceinriktad
• Problemlösande och kvalitetsmedveten
• Prestigelös - smidig
• Självgående och stresstålig
• Noggrann, strukturerad och analytisk

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hero AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Jobbnummer
5082825

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: