Lönechef till SOS Alarm

Employer Solutions Nordic AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Employer Solutions Nordic AB i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Lönechef till SOS Alarm

SOS Alarm har en unik verksamhet som alltid ska finnas tillhands när en kris uppstår. Vi bidrar till samhällsnyttan och har en central roll i samhällets krisberedskap bl a genom att vi har ansvar för Sveriges nödnummer 112. Vår vision är att skapa ett tryggare Sverige för alla, dygnet runt årets alla dagar. Vi är ett värdestyrt bolag. Med avstamp i våra värderingar; professionella & empatiska samt ansvarstagande & samverkande skapar vi en stark företagskultur som kan beskrivas med Öppenhet, Transparens och Tillit. 98 procent av våra ca 1400 medarbetare är stolta över att arbeta på SOS Alarm. Vårt fokus och stolthet bygger på att vi faktiskt gör skillnad varje dag, för att skapa ett tryggare Sverige för alla. Vill du vara med?

Vi söker nu en erfaren och engagerad lönechef för att leda vårt löneteam. Som lönechef kommer du att ha ansvar för att leda och utveckla tre lönespecialister, samt säkerställa korrekt och effektiv löneadministration för vår organisation på ca 1400 tjänstemannalöner med personal som jobbar 24/7. Du kommer också att spela en viktig roll och vara delaktig i implementeringen av vårt nya bemannings/schemaläggnings system. Vi ser gärna att du fortsatt gillar att vara operativ för att på bästa sätt bistå dina kollegor med din expertis

Ansvarsområden
Ledning och stöd till lönespecialister, där det ingår att stötta nuvarande team i hela löneprocessen bla med pensions och semester hantering, skatteregler, tolkning av kollektivavtal, hantering av tjänstebilar mm
Implementering av nytt bemannings/schemaläggnings system
System intresse för fortsatt utveckling av vårt lönesystem HRM samt ständigt jobba med att effektivisera våra processer
Utveckla och upprätthålla en hög nivå av kundservice gentemot medarbetare och ledning
Aktivt delta i strategiska beslut gällande lönehantering och personaladministration
Utveckla arbetssätt samt medarbetare
Ta fram underlag/statistik för att möjliggöra analyser för att kunna ta faktabaserade beslut
Aktivt deltaga i HR enhetens ledningsgrupp och verka för att verksamheten utvecklas och ständigt förbättras

Vi letar efter

Vi söker en ledare som kan inspirera och guida sitt team mot framgång. Du bör vara en lagspelare, kommunikativ och tydlig med förmåga att skapa en positiv och inkluderande arbetsmiljö.

• Tidigare dokumenterad erfarenhet av ledning eller teamledning inom löneadministration

• Djupgående kunskap om system och HR-processer samt god ekonomi förståelse

• Förmåga att fungera som en stark ledare och mentor för ditt team

• Utvecklingsorienterad med förmåga att identifiera och implementera förbättringar

Du bör ha gedigen erfarenhet av lönearbetet och vara en duktig ledare med djupgående förståelse för hela löneprocessen. Du har också jobbat nära både HR och ekonomi så du har förståelse för helheten. Vi letar efter någon som är passionerad och ambitiös, med en ständig strävan efter att förbättra och optimera våra processer. Vi tror du är uthållig och kan förstå helheten men samtidigt är noggrann med detaljerna.

Anställningen och vad vi erbjuder
Vi strävar alltid efter att vara en bra arbetsgivare där vi tillsammans jobbat mot en bättre omgivning. Vår organisation präglas av ett öppet klimat, tillit och transparens. Vi tror på att skapa en arbetsmiljö där varje röst hörs och där idéer och innovation välkomnas. Vi förstår vikten av flexibilitet och balans i livet. Med vår hybrid arbetsmodell kommer du tillsammans med dina kollegor ansvara för er gemensamma arbetsmiljö. Vi gillar att vara tillsammans och är på kontoret minst 3 dagar/v.Vi sitter i fina lokaler på Sveavägen nära Hagaparken.

Som en del av vårt team kommer du att få möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt genom kontinuerlig inlärning och utmanande projekt. Heltid, 40 timmar/v och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi ser gärna en tillsättning efter sommaren. Nuvarande Lönechef kommer att introducera dig till rollen och finns också kvar en längre tid för överlämning.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt fantastiska team, så ser vi fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2024-04-29

Övrig information
I denna rekrytering samarbetar vi med Wepartner och Barbara Lidholt. Varmt välkommen med din ansökan och CV. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten, tveka inte att kontakta Barbara Lidholt @ barbara.lidholt@wepartner.se eller på tfn: 076 525 90 47.

Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att få läsa den!

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden.

Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Med anställning följer också en skyldighet att krigsplaceras

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Employer Solutions Nordic AB (org.nr 559003-5878), https://lonhr.wepartner.se/

Arbetsplats
Wepartner

Jobbnummer
8644779

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Employer Solutions Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Employer Solutions Nordic AB: