Löneassistent till Magelungen på Södermalm i Stockholm

Andara / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Andara i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker en noggrann och självständig löneassistent på deltid till Magelungen. Magelungen Utveckling är ett medarbetarägt företag som bildades 1993. Magelungen arbetar med att bidra till samhällsnytta och innovationskraft genom ett brett utbud av kostnadseffektiva insatser och tjänster inom skola och behandling präglade av samverkan, kompetens och engagemang. Magelungens unika företagsform är en garant för god kvalitet och långsiktighet.Idag består Magelungen Utveckling avfristående skolor och behandlingsverksamheter. Det finns även en utbildningsverksamhet, Akademi Magelungen. Huvudkontoret är beläget i mycket trevliga lokaler mitt på Södermalm i Stockholm.

Publiceringsdatum
2018-12-18

Dina arbetsuppgifter
Som löneassistent på Magelungen kommer du tillsammans med HR-controllern att ansvara för hela löneprocessen från ax till limpa. I rollen ingår kontakt med chefer och medarbetare i löne- och lönesystemsrelaterade frågor.
Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter: - Hantering av hela löneprocessen och löneutbetalning
• Tolkning och tillämpning av kollektivavtal och gällande lagar relaterade till löneområdet
• Pensions- och försäkringsadministration
• Vara uppdaterad inom skattelagstiftningen relaterade till löneområdet
• Utbilda chefer i lön och systemfrågor

Löneenheten ingår i Ekonomienheten. Ekonomienheten består idag av åtta medarbetare och en ekonomichef. Enheten är inne i en spännande fas då de växt mycket under de senaste åren. Ekonomienheten har även fokuserat på att utveckla lönehanteringen och systemförvaltningen. Här kommer du ha möjligheter att få vara med och påverka. Arbetet som löneassistent motsvarar en halvtid men för den som har erfarenhet och intresse av ekonomi finns möjlighet att få utökade arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. KvalifikationerDu bör ha relevant utbildning inom löneadministration. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en bred förståelse för löneprocessen. Det är även meriterande om du har arbetat i systemet Hogia Lön Plus men det är inget krav.
• Goda kunskaper i Office-paketet - Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Personliga egenskaperVi söker dig som är strukturerad och gillar ordning och reda. Du är lyhörd och en god lyssnare.Det är viktigt att vara pedagogisk och kommunikativ och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara svåra frågor från chefer och medarbetare. Du är nyfiken och gillar förändring. Att samarbeta bra är viktigt för dig. För att trivas på Magelungen är det viktigt att vara positiv och hjälpsam. Mer om MagelungenMagelungen är ett företag som gör skillnad och eftersträvar att vara en lärande organisation som erbjuder möjligheter till mångfald och nyskapande. Eget ansvar med fokus på arbetsuppgifterna ger utrymme förkreativitetoch samskapande. En högkompetensoch tydliga strukturer ger optimala förutsättningar för god kvalitet. Magelungen är måna om att medarbetarna har spetskompetens inom sitt område och har möjligheter till kompetensutveckling utifrån de målsättningar som finns för verksamheterna. Mer om tjänsten

• Tillsättning: omgående
• Omfattning: halvtid eller enligt överenskommelse upp till 70-90%
• Placering: Södermalm, Stockholm - Uppdragstyp: 6 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning - alternativt att kunden efter 6 månader önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter parters så önskar

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande. OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank. Varmt välkommen med din ansökan!

Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.

• AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

• Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.

• Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Gadd linda.gadd@andara.se 072-019 92 09

Företag
Andara

Adress
Andara
Järnvägsgatan 36
13154 Nacka

Kontorsadress
Järnvägsgatan 36, Nacka

Jobbnummer
4516153

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Andara

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Andara: