Löneansvarig till Life Europe

Ogunsen AB (publ) / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Vi på SJR har fått förtroendet att hjälpa Life Europe att rekrytera en Löneansvarig till kontoret i Stockholm.

Life är Nordens största hälsokedja med ca 270 butiker i Sverige, Norge och Finland. Hälsa och välmående är något som genomsyrar hela företaget och är ett stort intresse hos många av de anställda. Förra året blev de certifierade som ett Great Place to Work® för andra året i rad och företagskulturen präglas av en stark gemenskap och en familjär omgivning där omtanke för både kunden och kollegan står i fokus.

Publiceringsdatum
2023-04-24

Om tjänsten
Som löneansvarig ansvarar du för lönekörningen från a-ö på Lifes tre bolag i Sverige. Du ser till att Lifes medarbetare får rätt lön, att lönedata hanteras korrekt både gentemot interna och externa parter samt ser till att hela löneprocessen flyter på och att lön körs i tid varje månad. Utöver de sedvanliga uppgifterna kopplat till lönekörningen så ingår det även att, effektivisera och digitalisera lönekörningsprocessen. I rollen är det tight samarbete med övriga funktioner i synnerhet med HR-avdelningen och ekonomiavdelningen. Du kommer att utgå från Lifes kontor i centrala Stockholm. Möjlighet att jobba hemifrån två dagar i veckan är något Life tillämpar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Självständigt ansvara över lönekörningen från a-ö

• Ansvara för att lönesystemets olika delar är rätt uppsatt för att generera rätt lön som t.ex. styrning av lönearter, schemahantering etc.

• Lägga in och uppdatera persondata i lönesystemet så att rätt lön utbetalas

• Stötta verksamheten med relevanta rapporter och statistik som t.ex. sjukfrånvaro, personalomsättning osv.

• Beräkna/hantera justeringar av grundlöner som inte hanteras automatiskt av lönesystemet

• Hantera bankfiler, bokföringsunderlag, pension-/försäkringsmaterial

• Ha dialog med och rapportera lönerelaterad statistik till externa intressenter som Försäkringskassa, skattemyndigheten, försäkringsbolag, kronofogdemyndighet, SCB osv.

• Vid behov kunna rådge medarbetare i lönerelaterade och kollektivavtalsbärande frågor

• Supportera verksamheten i lönerelaterade frågor.

Bakgrund
Vi söker dig som har en utbildning inom löneadministration samt flera års erfarenhet från att ha ansvarat för hela lönekörningsprocessen för bolag inom detaljhandeln. Du har kollektivavtalskunskap, fördelaktigt inom Detaljhandelsavtalet, Handelns tjänstemannaavtal, Tjänstemän inom detaljhandeln samt Lager- och E-handelsavtalet. Du är trygg med att kommunicera och skriva på svenska. Meriterande om du är bekväm med engelska i tal och skrift. Meriterande för tjänsten är erfarenhet av systemet Kontek samt erfarenhet av att ha drivit olika digitaliseringsprojekt inom löneområdet.

Som person är du noggrann, strukturerad och självgående. Du har hög integritet och är trygg i dig själv samtidigt som du är nyfiken och utvecklingsorienterad. Du utmanar gärna nuvarande processer och gillar att driva förbättringar och effektiviseringar samt att digitalisera.

Om företaget
Life är Nordens största hälsokedja med ca 270 butiker i Sverige, Norge och Finland med och ca 800 000 klubbmedlemmar. Lifekoncernen har ca 880 anställda och omsatte 1,2 miljarder SEK 2022. Totalt, inklusive medlems- och franchise-butiker omsätter Life i Sverige, Norge och Finland ca 1,7 miljarder SEK 2022.

Vad erbjuder Life?
Kulturen på Life präglas av en stark gemenskap och en familjär omgivning där omtanke för både kunden och kollegan står i fokus. Som Life-medarbetare får du utveckla din kompetens inom hälsa och du får självklart rabatt på vårt breda hälsosortiment. Vill du bli en del av Life-familjen?

Så ansöker du
I denna rekrytering har Life Europe valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Kraft på 076-879 91 95. Vi intervjuar och presenterar kandidater löpande så vänta inte för länge med din ansökan. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Therese Kraft
therese.kraft@sjr.se

Jobbnummer
7691718

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):