Löneadministratör Ovanåkers kommun

Ovanåkers kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Ekonomiassistentjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ovanåkers kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Ovanåker

Löneenheten består idag av fyra personer som jobbar i team och ansvarar för löneadministrationen. Som löneadministratör handlägger du alla typer av ärenden från anställning till pension. Du ansvarar dessutom för att vårt PA-system, Heroma, har de inställningar som krävs för att rätt lön ska utbetalas till alla anställda och förtroendevalda utifrån lagar och avtal samt att rätt uppgifter går över till ekonomiavdelningen. Eftersom systemet bygger på självservice fungerar du som konsult och support till övriga anställda.

Vilka personliga egenskaper behöver du för att klara uppdraget?

• Du behöver god samarbetsförmåga eftersom vi är en liten avdelning där den interna kommunikationen och förmågan att hjälpa varandra är viktiga egenskaper.
• Du behöver vara lyhörd för kundens behov för att kunna leverera snabb service support.
• Du behöver vara ansvarsfull och kunna hålla god ordning eftersom det material du hanterar ska kunna lagras och återfinnas.
• Du behöver ha en strategisk förmåga för att kunna ge långsiktig information och utbildningar som du ser krävs för att slutanvändarna ska hantera systemet rätt.
• Du behöver också logisk förmåga eftersom de material du hanterar ska kunna redovisas och omvandlas till statistik.
• Det är viktigt att du har förmågan att snabbt ändra perspektiv och gå från detalj till helhet och tvärtom.

Vilka grundläggande kvalifikationer behöver du för att klara uppdraget?

• Du har ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller gått löneadministratörsutbildning
• Du har mycket god datorvana eftersom dator är ditt huvudsakliga arbetsredskap för att klara uppdraget
• Du kan tolka lagar och avtal eftersom det är dessa som styr arbetet.

Har du erfarenhet av arbete i Heroma är detta meriterande.

Tjänsten är 75 % tillsvidare. Möjlighet finns att tjänsten framöver kan utökas till heltid.

Tillträde sker efter överenskommelse

Ange löneanspråk i ansökan

Publiceringsdatum
2014-03-05

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid/Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-21
Ansökan skickas till Ovanåkers kommun, Kommunstyrelsen, 828 80 Edsbyn

Kontakt
Maria Kihlström, Personalsekreterare 0271-57417
Birgitta Nilsson, Löneansvarig 0271-57013 (Telefon)

Företag
Ovanåkers kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Adress
Ovanåkers kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
82880 EDSBYN

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0271-57013

Jobbnummer
1799134

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ovanåkers kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ovanåkers kommun, Kommunstyrelsens förvaltning: