Löneadministratör med erfarenhet från Hogia
KFX HR-partner Syd AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Syd AB i Malmö,
Lomma,
Lund,
Trelleborg,
Landskrona eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-10-17Om tjänstenVi söker nu för kunds räkning en kvalificerad och driftig löneadministratör, med start omgående för ett uppdrag som kommer att vara ca tre månader hos vår kund i centrala Malmö. Vi söker dig som har erfarenhet av liknade arbetsuppgifter i lönesystemet Hogia.
Om företagetKFX HR-Partner är ett auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder en trygg och säker arbetsmiljö. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra resurskonsulter. Hos oss blir du sedd och vi håller kontinuerligt enskilda uppföljnings- och utvecklingssamtal.
Som anställd hos KFX HR-partner har du rätt till garantilön även om vi inte skulle ha något uppdrag som passar dig för tillfället. KFX HR-Partner har kollektivavtal med Unionen, vilket innebär att vi tillämpar Bemanningsavtalet för tjänstemän mellan Bemanningsföretagen och Unionen.
Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter inom lönehantering och kommer att ansvara för hela löneprocessen. Allt från personregistrering, kontroll och inrapportering av löneunderlag för både tjänstemän och kollektivanställda. Det innefattar även tolkning av lagar och avtal, pension - och försäkringsfrågor samt avstämning av skatt- och arbetsgivaravgifter. Totalt är det ca 2000 löner som ska köras varje månad för 70 olika bolag.
KvalifikationerTill denna tjänst söker vi en person som har flera års erfarenhet från en liknande tjänst. Du är en van lönehandläggare. Vi ser dessutom att dina kunskaper i svenska och engelska, både avseende skrift och tal, är mycket goda. Du behärskar Officepaketet väl och har tidigare arbetat i Hogia lönesystem.
För att trivas i rollen är det viktigt att du är ordningsam, strukturerad samt planerad i ditt arbete. Du är dessutom en "doer" som får saker och ting gjorda och har förmågan att arbeta självständigt. Du beskrivs som en serviceinriktad problemlösare som ger positiv stämning på arbetsplatsen.
Övrig informationDetta är ett konsultuppdrag som beräknas pågå ca 3 månader med eventuell förlängning. Välkommen in med din ansökan redan idag, vi jobbar med löpande urval.
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-04
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2474
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRebecka Möberg 040-120200
FöretagKFX HR-partner Syd AB
AdressKFX HR-partner Syd AB
Stora Nygatan 40
21137 Malmö
KontorsadressStora Nygatan 40, Malmö
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3110046
Observera att sista ansökningsdag har passerat.