Löne- och systemansvarig till löneenheten, Danderyds kommun

Danderyds kommun, Löneenheten / Datajobb / Danderyd
2021-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löne- och systemansvarig till löneenheten, Danderyds kommun" (publicerad 2024-06-14) ⬅️


Visa alla datajobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Danderyds kommun, Löneenheten i Danderyd

Välkommen till Danderyds kommun! Här möter vi invånarnas behov genom hela livet. Vi kombinerar den moderna trädgårdsstaden med en hållbar stadsmiljö. Vi är ca 1430 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. Vi vill att varje medarbetare ska känna arbetsglädje och stolthet samt genom sitt uppdrag bidra till kommunens utveckling. Danderyds kommun ska bli Sveriges bästa kommun att leva, bo och verka i enligt kommunens vision. Vill du vara med på vår resa?

HR-avdelningen består av löneenheten och HR-enheten och vi sitter tillsammans på Djursholms slott. Vi som jobbar på HR-avdelningen är en HR-chef, en lönechef, tre lönekonsulter, två löne- och systemansvariga, en rekryterare, fem HR-konsulter och en HR-generalist. Tillsammans jobbar vi för att leverera bästa service, stöd och styrning till våra verksamheter. Vi har mycket fokus på att utveckla och effektivisera vårt arbete och söker dig som vill vara med på vår utvecklingsresa. Vill du bli en del av vårt härliga team? Sök till oss!

Danderyds kommun har under hösten 2021 gjort ett aktivt ställningstagande att anställda erbjuds möjlighet att efter överenskommelse med sin chef arbeta en stor del av arbetstiden på distans där så bedöms möjligt.


Publiceringsdatum
2021-12-22

Arbetsuppgifter
I rollen som löne- och systemansvarig kommer du att utveckla och förvalta systemen Personec P och Time Care. Du kommer också arbeta med andra system inom HR:s ansvarsområde. Arbetet innebär bland annat att:
• Hitta sätt hur vi med hjälp av systemen kan arbeta mer effektivt.
• Hitta sätt hur vi med hjälp av systemen kan vara ett bra stöd till verksamheterna och hur vi kan använda vår interna kompetens på bästa sätt.
• Uppdatera systemet till nya versioner, uppdatera tabeller och ändra inställningar enligt Visma Enterprise rekommendationer.
• Underhålla och säkerställa att organisationsträdet är uppdaterat.

Som löne- och systemansvarig ingår det även att omvärldsbevaka genom nätverk och research för att hålla dig och oss uppdaterade inom området. Du kommer också att ha ett nära samarbete med dina kollegor på avdelningen.

I dina ordinarie arbetsuppgifter kommer det ingå en mindre del lönehantering. Vi tror att du kommer att ha lättare att arbeta med systemförvaltning och utveckling om du också arbetar aktivt själv med lönehantering. Vid sjukdom och semester behöver du också kunna täcka upp inom lönehantering och då ingår sedvanliga arbetsuppgifter så som kvalitetssäkra löner, hantera schemafrågor samt löne- och avtalsärenden.


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Har en eftergymnasial utbildning inom lön eller systemutveckling, alternativt samlat mycket stor kunskap om lönehantering genom arbetslivserfarenhet.
• Har arbetat med lönehantering minst två år.
• Har arbetat med något av följande lönesystem: Personec P, Heroma, Bluegarden, eCompanion.

Det är meriterande om du har:
• Arbetat i förhandlingssystem.
• Arbetat med schema och bemanningssystem, exempelvis Time Care eller Medvind
• Arbetat med lönehantering inom offentlig sektor och därmed har kunskap om de kommunala kollektivavtalen.
• Kunskap kring lönesystemutveckling.
• Kunskap inom arbetsrätt.

Vi söker dig som är strukturerad vilket innebär att du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl samt håller deadlines. Du har en förmåga att lösa problem utan att missa de långsiktiga strategierna och du ser logik och samband i en komplex miljö. I dina lösningar är du kreativ och ser ofta utanför boxen, du tänker i nya tankebanor och finner lösningar på gamla problem. Vidare trivs du dessutom bra med att arbeta med andra och har en mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan.

Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Danderyds kommun, Löneenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1079492".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Danderyds kommun (org.nr 212000-0126)

Arbetsplats
Danderyds kommun, Löneenheten

Kontakt
Löneenhetschef
Marinka Liljegren
marinka.liljegren@danderyd.se

Jobbnummer
6201969

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Danderyds kommun, Löneenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Danderyds kommun, Löneenheten: