Löne- och HR-strateg till Personal och förhandling
Borås kommun / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borås kommun i Borås Vill du utvecklas i din yrkesroll och jobba i ett härligt gäng med mycket kompetens, massor av arbetsglädje och som värdesätter teamarbete?
Stadsledningskansliet är Kommunstyrelsens förvaltning och gemensamt för förvaltningens avdelningar är att de arbetar med kommunövergripande strategiska uppdrag. Avdelningen Personal- och förhandling har det övergripande och strategiska ansvaret för HR-arbetet i Borås Stad och fokus ligger på att skapa förutsättningar för organisationen att driva och utveckla staden som arbetsgivare.
Arbetet på avdelningen präglas av öppenhet, utveckling och ett prestigelöst förhållningssätt till varandra.
Som Löne- och HR-strateg arbetar du med lönefrågor på såväl strategisk som operativ nivå. Ditt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor på Personal och förhandling där du bidrar med löneperspektivet i avdelningens gemensamma uppdrag. Du har stora möjligheter i din arbetsroll att forma och utveckla tjänsten.
Du utvecklar arbetssätt och verkar utifrån Borås Stads lönepolitik. Arbetet innebär att omvärldsbevaka ditt strategområde, utveckla principer, rutiner och arbetssätt för lönesättning vid såväl nyanställning som vid löneöversyn. Du arbetar även med att:
• Ta fram och analysera lönestatistik och utveckla styrdokument samt genomföra övergripande kartläggningar och arbetsvärdering.
• Följa upp tidigare löneöversyners utfall och identifiera möjliga förbättringsområden gällande processen.
• Planera och genomföra relevanta utbildningsinsatser inom lönesättning och vara ett stöd för chefer och lokala stödfunktioner.
• Utföra viss administration såsom diarieföring.
Med ditt strategiska förhållningssätt lyfter du Borås Stads lönearbete och med din kommunikativa förmåga når du fram till såväl verksamhetsledare och chefer som stödfunktioner.
Du bidrar med flerårig erfarenhet av självständigt HR-arbete inriktat mot löneprocessen och har gärna arbetat i kommunal eller annan offentlig verksamhet. För att trivas i rollen och lyckas med arbetet är du analytisk, ansvarstagande, samarbetsinriktad och initiativrik.
Du har högskole- eller universitetsutbildning inom HR-området, eller annan relevant utbildning.
Du är en trygg Excell-användare och det är ett stort plus om du har erfarenhet av Heroma Lön.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning Tillträde enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-04-11ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBorås kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "031:2022:13".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Borås kommun (org.nr 212000-1561)
Arbetsplats Borås Stad
Kontakt förhandlingschef
Ann Kalnins
033-35 77 17 Jobbnummer 6529557
Observera att sista ansökningsdag har passerat.