Lön- och ekonomihandläggare till Funktionsrätt Västerbotten

Funktionsrätt Västerbotten / Ekonomiassistentjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Funktionsrätt Västerbotten i Umeå

Information om Funktionsrätt Västerbotten
Funktionsrätt Västerbotten är en förening vars hela verksamhet bygger på samarbete och samordning av funktionshinder- och patientrörelsen i Västerbotten. Samarbetet sker på medlemsföreningarnas villkor och Funktionsrätt Västerbotten ska stärka och underlätta arbetet med gemensamma och övergripande funktionsrättsfrågor. Vi arbetar med målsättningen att det ska finnas ett samhälle för alla där solidaritet, jämlikhet och delaktig är centralt. Ett samhälle där alla människor har samma värde och rätt som anpassas efter allas förutsättningar och behov. Funktionsrätt Västerbotten är demokratiskt uppbyggt och är även partipolitiskt och religiöst obundet.

Publiceringsdatum
2019-03-21

Dina arbetsuppgifter
Som lön- och ekonomihandläggare vid Funktionsrätt Västerbotten är du en del av ett team och ansvarar för att löner, skatter, avgifter och ersättningar utbetalas vid rätt tidpunkt och enligt gällande avtal. Du ansvarar även för tidredovisning och deltar i det löpande bokföringsarbetet som månads- och årsbokslut. Vidare ansvarar du för att sköta delar av organisationens interna ekonomi och bokföring samt många av våra medlemsföreningars ekonomi, bokföring och redovisning. Du kommer vara en av tre personer i ett team som arbetar med lön- och ekonomihandläggning. Uppdraget är på halvtid, 50 %.

Exempel på vanliga arbetsuppgifter:
• Kontering, bokföring, redovisning och bokslut
• Följa upp och analysera prognostiserat resultat och utfall
• Stöd till kanslichefen
• Göra projektprognoser tillsammans med projektansvariga
• Besvara frågor från kunder och medlemsföreningar
• Stötta kollegor i ekonomi- och bokföringsfrågor
• Löneutbetalningar
• Betalning av skatter och avgifter

Om dig
Vi ser gärna att du har utbildning inom lön- och/eller inom ekonomiområdet eller motsvarande arbetslivserfarenhet och är van att arbeta självständigt. Som person är du strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har gott omdöme, personlig mognad, är kommunikativ och serviceinriktad. Stor vikt kommer att läggas vid de personliga egenskaperna.

Om anställningen
Anställningen avser deltid på 50 % och gäller tills vidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Du är välkommen med din ansökan, personligt brev och cv, senast den 20 april till info@funktionsrattvasterbotten.se. Ange Lön- och ekonomihandläggare i din ansökan. Vi kommer att arbeta löpande med urvalet av sökande. Tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut.

Övrig information
Funktionsrätt Västerbotten är för tillfället mitt i en flytt till nya lokaler. Arbetsplatsen kommer från mitten av april vara på Mariehems centrum.

Vi undanber all kontakt med försäljare.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-20
Ange följande referens när du ansöker: Lön- och ekonomihandläggare

Företag
Funktionsrätt Västerbotten

Kontorsadress
STORGATAN 76

Jobbnummer
4682444

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Funktionsrätt Västerbotten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Funktionsrätt Västerbotten: