Lön & HR-ansvarig till Byggmästargruppen
Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
2023-12-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lön & HR-ansvarig till Byggmästargruppen" (publicerad 2024-01-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Byggmästargruppen är ett genuint byggmästarföretag baserat i Stockholm. Vi levererar, förutom generell byggproduktion, moderna ROT-tjänster. Vi värdesätter all kompetens som ger en trygg bekymmersfri byggprocess när vi tillsammans med våra kunder bevarar, förstärker och utvecklar regionens fastighetsbestånd. Det finns flera anledningar till att det är intressant, roligt och utmanande att arbeta hos. Det främsta är att vi alla på Byggmästargruppen är ett gäng öppna och prestigelösa medarbetare vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande arbete i ett företag som varje dag arbetar utifrån sina värderingar. Här finns ett unikt medarbetarengagemang, en smittande entusiasm och ett starkt fokus på medarbetarens behov. Vi tror på framtiden och vårt mål är att växa tillsammans med gamla och nya medarbetare som är kvalitetsmedvetna, lösningsorienterade och har en positiv livssyn.
Om rollen
I din roll som Lön & HR-ansvarig får du en dynamisk vardag med varierande arbetsuppgifter och med stor möjlighet att påverka ditt arbetssätt. I din roll initierar du, driver och håller ihop olika aktiviteter med allt administration gällande personal, hantera löner, till drift av kontoret. Här blir du en go-to-person med ett brett kontaktnät både internt och externt och kommer agera spindeln i nätet. Du samverkar nära både ledningsgrupp, ekonomi, systerbolag till personal ute på våra byggen. Det är en bred och stimulerande roll med varierande och roliga arbetsdagar. Den här rollen är för dig som vill ha ett ansvarsfyllt jobb på en arbetsplats som präglas av högt engagemang, teamkänsla och en familjär stämning. Här får du på riktigt påverka och komma med tankar och idéer. Du rapporterar till VD och sitter i trevliga lokaler på Arenavägen 41 i Stockholm
Exempel på arbetsuppgifter:
Löneadministration, löneberedining, administrera årlig lönerevision och kontakt med myndigheter
Förmånshantering, administrera företagshälsovård och vara behjälplig vid hantering till arbetsmiljöverket och försäkringskassan
Stöd vid rekrytering och preboarding
Sammanställa tillbud- och olycksrapporter samt rehabutredningar
MBL förhandla i samråd med VD
Upprätta utbildningsplaner
Hantera post, entré, konferensrum och drift av kontorsmaskiner samt beställa trycksaker, kontorsmaterial och matvaror till kontoret
Sammankalla till möten och gemensamma träffar
Upprätta HR- och utbildningsbudget tillsammans med AC och VD
Om dig
För att trivas i rollen är du en initiativtagande, lyhörd, kreativ, ansvarstagande och social teamplayer som trivs med att ta ansvar från start till mål i en variationsrik roll och har förmågan att skapa relationer genom hela organisationen. Du älskar att arbeta med högt och lågt och driva dina aktiviteter självständigt. Vi tror att du har en hög drivkraft och engagemang samt har en förmåga att få saker att hända. Tillsammans får vi saker gjorda, vi är schyssta och ärliga mot varandra och tar ansvar för helheten. Vi vill att alla medarbetare skall ha kul på jobbet, håller sig friska och trivs bra, då presterar vi alla tillsammans också mycket bättre på jobbet. Hos oss har du möjlighet att vidareutveckla din talang och erbjuds kontinuerligt utbildning, utöver ett stimulerande och roligt arbete.
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning och minst 3 år i näringslivet med tjänst inom HR och service och administration
Har arbetat med lön från ax till limpa
Erfarenhet av kontakt med myndigheter exempelvis arbetsmiljöverket och Försäkringskassan
Erfarenhet av förmånshantering; tjänstebilar, drivmedel, parkering, friskvård mm.
Erfarenhet av rekrytering och rekryteringsstöd till chefer
Erfarenhet av service kring kontor; hantera post, entré, konferensrum och gemensamhetsutrymmen, drift av kontorsmaskiner, felanmälan, beställa trycksaker, kontorsmaterial och matvaror till kontoret
Erfarenhet av enklare ekonomisk redovisning och hantera fakturor
Erfarenhet av administration, presentation och rapportering
Det är även meriterande om du har erfarenhet av:
IT-system såsom Next, Draftit, Kontek, Hailey
Kollektivavtal ur ett miljöarbetsperspektiv
Bokföring av löner/avstämning av lönerelaterade konton
Rapportering av statistik, skatter, gruppförsäkring etc.
Mer om Byggmästargruppen
Som medarbetare inom Byggmästargruppen är det viktigt att vara lyhörd, utföra arbetsuppgifterna på ett engagerat sätt, vara kvalitetsmedveten i allt du gör och ta stort ansvar. Det är också vad våra kärnvärden säger. Vi vill att alla medarbetare skall ha kul på jobbet, håller sig friska och trivs bra, då presterar vi alla tillsammans också mycket bättre på jobbet. Vi är BKMA-certifierad, har system som skapar struktur samt ordning och reda. Vi är redan nu en arbetsplats med en stor mångfald och hos oss är alla välkomna då vi anser att olikheter berikar!
Intresserad? Välkommen med din ansökan!
För att säkerställa en objektiv och icke diskriminerade rekrytering kommer du att genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna rekryteringsprocess. Har du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sabina Axelsson
sabina.axelsson@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående. Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wise Professionals AB (org.nr 556761-2865)
Arbetsplats Wise Professionals
Jobbnummer 8321412
Observera att sista ansökningsdag har passerat.