Lokalsamordnare till äldre och omsorgsförvaltningen

Tyresö Kommun / Administratörsjobb / Tyresö
2025-02-04


Visa alla administratörsjobb i Tyresö, Lidingö, Värmdö, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tyresö Kommun i Tyresö, Stockholm, Täby eller i hela Sverige

Vad vi gör och vill
Äldre och omsorgsförvaltningen har i uppdrag att tillgodose omsorg av hög kvalité till Tyresös äldre och funktionsnedsatta.

Vi är bland annat ansvariga för att säkerställa att vi har bra och ändamålsenliga lokaler och lägenheter för alla våra verksamheter, så som exempelvis gruppboenden, serviceboenden samt lägenheter för personer med funktionsnedsättning samt vård och omsorgsboenden för äldre.

På vår förvaltning är balans mellan arbete och fritid viktigt och även att ha ett bra arbetsklimat i en hållbar arbetssituation.

Förvaltningen rekryterar nu en lokalsamordnare som kommer att ha som uppdrag att koordinera och samordna arbetet med lokalförsörjning samt förvaltning av våra nuvarande lokaler. Rollen är direkt underordnad förvaltningschef.

Publiceringsdatum
2025-02-04

Om tjänsten
Som lokalsamordnare kommer du att delta i förvaltningens strategiska arbete med lokalförsörjning tillsammans med förvaltningens verksamheter. Detta innefattar exempelvis att vara förvaltningens kontaktperson gentemot fastighetsavdelningen och att hålla ihop arbetet med lokalfrågor i förvaltningen på både lång och kort sikt.

Detta kommer att innebära planering av arbetet med lokalförsörjning vid såväl nyproduktion, ombyggnation som lokalanpassning/återställningar i nära samarbete med förvaltningsledning och verksamhetsansvariga samt övriga funktioner i kommunen. Som processledare blir du en sammanhållande länk som kan omvandla verksamheternas lokalbehov i en funktions-/verksamhetsbeskrivning och kravställan. I processen med kravställan tänker vi att du har ett innovativt förhållningssätt och kan bidra till att utmana befintliga strukturer med nya kreativa lokallösningar.

Du kommer att ha löpande kontakt med kommunens fastighetsavdelning i samband med blad annat projektering och förväntas då kunna svara på frågor gällande innehåll i de lokaler som skall om-/till-/nybyggas. Uppdraget innefattar även besiktningar av nuvarande bestånd och hantering av felanmälningar samt ombyggnationer.

Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning, gärna inom fastighetsområdet, eller annan relevant yrkesutbildning. Alternativt har du arbetslivserfarenhet som motsvarar en kunskapsnivå som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du utbildning inom hyresjuridik, BBR och/eller underhållsplanering ser vi det som meriterande

Förståelse för ekonomi och organisation är nödvändig och då arbetet omfattar en hel del skrivande och kommunikation är det nödvändigt att ha goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Vi förutsätter också att du är en van IT-användare.

Du bör ha tidigare erfarenhet från tjänster inom fastighetsområdet på minst tre år.
Vi ser positivt på om du tidigare har arbetat inom kommunal verksamhet på beställarsidan.

För att trivas i rollen behöver du ha ett genuint och moget servicetänk och drivs av att hjälpa den organisation du arbetar i att utvecklas. Du har en förmåga att kunna prioritera det som är viktigt samt förstår vikten av tydlig återkoppling och uppföljning. Du behöver ha ett ekonomiskt sinnelag och förmågan att förvalta det förtroende det innebär att arbeta inom offentlig förvaltning.

Som person tar du stort ansvar för och driver de ärenden som ligger inom ditt ansvarsområde på ett strukturerat sätt och du triggas av att hitta lösningar på de utmaningar du ställs inför. Du är bekväm med att vara en tydlig beställare och är en duktig förhandlare samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra.

Eftersom du kommer att ha många kontakter är det viktigt att du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer samt har god samarbetsförmåga. Som processledare är du van att skapa tydliga och transparanta arbetsprocesser som systematiskt leder arbetet framåt. Du arbetar självständigt och är lyhörd, flexibel samt har förmåga att skapa delaktighet och insyn i arbetet för bästa resultat.

Välkommen med din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 15 februari 2025. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon:

Förvaltningschef John Henriksson

mejl: john.henriksson@tyreso.se

Telefon: 08-578 295 29

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här: https://www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss:
https://www.tyreso.se/jobba-hos-oss.html.

Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss här trivs nya tankar!



Äldre- och omsorgsförvaltningens uppdrag är att på olika sätt hjälpa Tyresöbor som är i behov av extra stöd. Våra uppgifter omfattar omsorg om äldre människor och personer med funktionsnedsättning. I ansvarsområdet ingår även den kommunala hälso- och sjukvården.



Vi som arbetar här har alltid individen i fokus och samverkar för att uppnå bästa resultat. Som medarbetare hos oss gör du en viktig insats för samhället - och dina medmänniskor.



Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/359".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tyresö kommun (org.nr 212000-0092)

Kontakt
John Henriksson
+46857829529

Jobbnummer
9143263

Prenumerera på jobb från Tyresö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tyresö Kommun: