Lokalsamordnare
Karlstads kommun / Företagsekonomjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads kommun i Karlstad,
Torsby eller i
hela Sverige Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!
Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi är utsedda till modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell vård och omsorg med människan i fokus.
Lokalsamordnaren tillhör förvaltningsledningskontoret och är direkt underställd ekonomichef.
Publiceringsdatum2021-08-02Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta som vård- och omsorgsförvaltningens lokalsamordnare. Detta innebär att du kommer att ha en viktig funktion att samordna lokalfrågor kopplat till boende för äldre och för personer med funktionsnedsättning samt för våra samlingslokaler och kontorslokaler.
I uppdraget ingår att, i samarbete med berörda, samordna och effektivisera förvaltningens lokalutnyttjande, med målet att alla lokaler ska vara så ändamålsenliga som möjligt för verksamheten.
Du är ett stöd till vård- och omsorgsförvaltningens chefer när det gäller lokal- och ombyggnadsfrågor, anpassningar av lokaler och vissa utrustningsfrågor. Arbetet som lokalsamordnare är både operativt och strategiskt. I din roll kommer du att vara delaktig i handläggning av ärenden som rör förvaltningens fastighetsfrågor på både kort och lång sikt.
I rollen bevakar du förvaltningens intressen vid olika projektarbeten avseende lokal- och fastighetsfrågor.
Arbetet sker i nära samarbete med teknik- och fastighetsförvaltningen och andra berörda aktörer inom området. I rollen kommer du att ha täta kontakter och samarbeten med bland annat säkerhetssamordnare, IT-strateg samt utvecklingsledare inom förvaltningen.
KvalifikationerVi söker dig som har en relevant högskoleutbildning exempelvis med inriktning mot fastighet och förvaltning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi ser gärna att du har kunskap om hur lokaler ska utformas utifrån ett verksamhetsperspektiv, och utifrån aktuella byggregler samt känna till de myndighetskrav som ställs på våra lokaler. Det är meriterande om du har arbetat med lokalsamordningsfrågor samt har erfarenhet av offentlig verksamhet och förståelse för den verksamhet som vi bedriver inom vård- och omsorgsförvaltningen.
Arbetet kräver att du har lätt för att samarbeta och skapa relationer.
Som person är du anpassningsbar och flexibel samt van att driva olika former av projekt. Du behöver vara serviceinriktad och prestigelös för att stötta verksamheten på bästa sätt. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKarlstads kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "414782".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlstads kommun (org.nr 212000-1850)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Vård- och omsorgsförvaltningen, Ekonomistab
Jobbnummer 5882600
Observera att sista ansökningsdag har passerat.