Lokalförvaltare till Lokalförsörjningsenheten, Stockholm
Polismyndigheten / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
2025-03-10
Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu lokalförvaltare med intresse och kunskap för förvaltning. Ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter.
Lokalförsörjningsenhetens uppdrag är att säkerställa att myndigheten har ändamålsenliga lokaler på kort och lång sikt. Lokalförsörjningsenheten finns i hela landet och består av tre sektioner: förvaltning, projekt och utveckling.
Fastighetsförvaltningssektionen ansvarar för drift och underhåll i befintligt lokalbestånd och har kontinuerlig dialog med hyresvärdar och polisens verksamheter som använder lokalerna. Sektionen är organiserad i sju grupper: Syd, Väst, Öst, Stockholm, Bergslagen, Nord och Mitt. Grupperna ansvarar för respektive geografiskt område vilket också inkluderar nationella avdelningar.
Lokalförsörjningsenheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning.
Läs mer om ekonomiavdelningen
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/jobb-ekonomiavdelningen/Publiceringsdatum2025-03-10Dina arbetsuppgifterSom lokalförvaltare säkerställer du att lokalerna är verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva avseende ditt lokalbestånd. Du ansvarar för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd.
Rollen innebär många kontaktytor och du samarbetar med såväl andra lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare som jurister och ramavtalsleverantörer. Du samarbetar vidare med inköps- och serviceenheten, IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger långsiktiga relationer med övriga interna verksamheter.
Arbetsuppgifter är i huvudsak följande, men andra uppgifter kan också förekomma:
Utifrån hyresgästperspektiv säkerställa lokalerna är verksamhetsanpassade
Arbeta i budget- och uppföljningsarbetet avseende ditt lokalbestånd
Driva mindre investeringsinitiativ samt delta i projektgrupper vid större ombyggnationer/ lokalanpassningar
Offertframtagning, kostnadsuppskattningar och avrop från ramavtalsleverantörer
Framtagandet av hyres- och serviceavtal
Besvara lokalförsörjningsfrågor samt agera rådgivande gentemot verksamheten
Arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten
Resor ingår i arbetet, främst inom region Stockholm men kan förekomma även nationellt.
Detta är en möjlighet för dig som har:
Yrkes- och/ eller akademisk utbildning (t.ex. teknisk förvaltare) alternativt annan utbildning kombinerad med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Mångårig relevant erfarenhet från en liknande roll, företrädesvis inom statlig myndighet exempelvis som förvaltare
B-körkort
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av projektledning, framförallt ombyggnationer/lokalanpassningar och kontakt med byggentreprenader
Goda vana och erfarenhet av hyresavtal
Erfarenhet av fastighetssystem
Erfarenhet och kunskap av upphandling, företrädesvis LOU
Goda IT- kunskaper, exempelvis av Officepaketet
Goda fastighetsekonomiska kunskaper
Dina personliga egenskaperArbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Utöver det ställer rollen krav på att du är strukturerad och noggrann.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper vid rekrytering.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm, med placering på Kungsholmen
Arbetstid: Heltid, Flexibel arbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.
Välkommen med din ansökan i form av CV och besvarade urvalsfrågor
(Spara ner urvalsenkäten och bifoga den i mailet med din ansökan/ditt CV).
Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Märk din ansökan med referensnummer A125.135/2025 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A125.135/2025".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Fackförbund Saco-s
saco-s.avdelningarna@polisen.se Jobbnummer 9211502