Logistiksamordnare till byggprojekt
Servistik / Företagsförsäljarjobb / Stockholm
2015-06-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Logistiksamordnare till byggprojekt" (publicerad 2015-12-03) ⬅️
Visa alla företagsförsäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Servistik i Stockholm,
Uppsala,
Linköping,
Vadstena,
Karlskrona eller i
hela Sverige Servistik är ett logistikföretag med huvudkontor i Linköping. För närvarande driver vi verksamhet i Östergötland och Stockholmsområdet med en uttalad ambition att växa vidare även utanför dessa områden. Vår affärsidé handlar om att erbjuda flexibla logistiklösningar med fokus på effektivitet och långsiktighet till industri- och byggsektorn. Vi kombinerar service och logistik för att tillsammans med våra kunder skapa effektiva arbetssätt där kundens sidoverksamhet blir vår kärnverksamhet. Vi har en bred verksamhet med två affärsområden där våra tjänster kan nyttjas var för sig eller i kombination beroende på kundens behov och önskemål. Våra affärsområden är produktionsförsörjning och bygglogistik. Vi strävar efter att erbjuda våra medarbetare ett stimulerande och utmanande arbetsklimat där alla har möjligheten att tycka, tänka och påverka. Vi arbetar efter värderingarna ansvar, engagemang och utveckling. Nu söker vi dig som letar efter en ny utmaning och samtidigt vill vara med och bidra till vår fortsatta utveckling.
Publiceringsdatum2015-06-10BeskrivningServistik söker en logistiksamordnare som vill vara med och leda arbetet framåt inom vårt affärsområde Bygglogistik i Stockholmsregionen. Inom området bygglogistik levererar vi service-och logistiktjänster till stora byggprojekt i Stockholms innerstad.
Dina arbetsuppgifterSom logistiksamordnare ansvarar du för Servistiks bygglogistikverksamhet inom ett eller flera byggprojekt. I Tjänsten är du ytterst ansvarig mot kunden, deltar i projektledning och ansvarar för materialförsörjningen inom projektet. Du samordnar logistikaktiviteter mellan byggentreprenörer, underentreprenörer och leverantörer och säkerställer, med hjälp av övrig personal i projektet, att materialflödet till projektet optimeras.
Som logistiksamordnare ansvarar du för arbetet på ett eller flera bygglogistikprojekt i Stockholmsområdet. Du sitter med i projektledningen för byggprojekt och föreslår logistiklösningar som passar projektets förutsättningar. I dina arbetsuppgifter ingår samordning av entreprenörer i projektet, kommunikation och rapportering mot kund samt försäljning av mertjänster.
I rollen ingår ekonomiskt planerings-och uppföljningsarbete samt rapportering till Servistiks Projektchef. Du kan även komma att medverka vid utredningar och analyser av byggprojekt och bidra med interna utvecklingsprojekt.
ProfilVi söker dig med universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot logistik. Har du dessutom utbildning inom arbetsmiljö eller projektledning ser vi det som meriterande. Du har tidigare arbetat inom logistik, gärna som logistikansvarig, och har erfarenhet av att samordna flera olika parter och aktörer. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i projektform samt vana av att läsa och följa avtal. Om du har arbetat som projektledare ser vi det som meriterande, likaså om du har erfarenhet från byggbranschen.
Vi förutsätter att du har vana av kundkontakt samt att du tydligt och obehindrat kommunicerar med kunden på såväl svenska som engelska. Vidare har du goda datorkunskaper och är van att arbeta i affärssystem och Office-paketet.
Vi söker dig som tar initiativ i arbetet, självständigt sätter igång aktiviteter och genomför dessa med uppnått resultat. Du är kreativ och kommer ofta med nya idéer, som du omsätter i praktiken och genomför. Du är bra på att se helheten och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vidare är du kommunikativ och har lätt för att samarbeta med såväl kollegor som kunder.
Övrig informationTjänsten är på heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning, och kommer att tillsättas så snart vi har hittat rätt sökande.
Har du drivet och viljan att ta nästa steg i karriären och arbeta i en spännande bransch i en ansvarstagande roll? Då tror vi att detta är rätt utmaning för dig! Ansök redan idag, urval och intervjuer sker löpande.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gabriella Herner, HR-utvecklare, på 010-21 47 509 eller Stefan Fenelius, driftchef, på 010-21 47 618.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGabriella Herner 010-2147509
gabriella.herner@servistik.seFöretagServistik
AdressServistik
Finnögatan 14
58278 Linköping
KontorsadressFinnögatan 14 582 78, Linköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2332387
Observera att sista ansökningsdag har passerat.