Logistikkoordinator sökes till Vänersborg

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Trollhättan
2017-06-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Logistikkoordinator sökes till Vänersborg" (publicerad 2017-08-01) ⬅️


Visa alla logistikjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige

För vår kund baserad i Vänersborg söker vi nu en driven logistikkoordinator - med start omgående! Låter det här som ett spännande jobb? Sök redan idag!

Om Arbetet:
Som Logistikkoordinator kommer du att ha två ansvarsområden, Import och Transportöransvar. Importarbetet består av att arbeta med alla inkommande order för de kedjor man ansvarar för, att kolla skeppningslistor och stämma av importdokument. Ansvaret för transportörer innebär att man operativt ansvarar för att samarbetet med transportörer (importflöde, 3 transportörer) fungerar som det ska enligt rutiner.

Publiceringsdatum
2017-06-22

Arbetsuppgifter
• Kolla skeppningslistor, importdokument och förbereda inköpsorder i vårt affärssystem och se till att de stämmer
• Göra varumottag, fakturakontroller och informera sina kedjor om vilka order som ligger nära i tiden.
• Ansvarar för att rutinerna är uppdaterade och följer upp transportörerna utefter KPI.
• Upphandlingar av frakter samt implementering av nya lösningar.
• Med ansvarig chef utveckla, samla ihop och frekvent rapportera KPI som berör importarbetet.
• Resor i tjänsten kan förekomma.

Du är den naturliga kontaktytan vid avvikelser och håller i driftsmöten. Förutom det så ingår det i importarbetet att tillsammans med avdelningen säkerställa rätt datakvalité i affärssystemet gällande inköpsorder samt vara kontaktyta gentemot kedjorna samt leverantörer.

Utöver ditt arbete så ingår du i logistikavdelningen. Detta innebär att du står för kompetens och kunskap om logistik som helhet samt hur lagret i Vänersborg påverkas i generella frågor. Det kan gälla tullfrågor, hantering in & ut etc. avdelningen ansvarar för en del avstämningspunkter samt att säkra kvalité i det arbetet som går vidare i leveranskedjan. Det är viktigt att du som person känner en del i ansvaret som grupp och är kommunikativ för att få så jämn arbetsbelastning som möjligt.

Om dig:
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom området eller likvärdig arbetserfarenhet. Du behöver ha erfarenhet och förståelse för orderhantering och distrubitionsprocesser samt importerfarenhet. Viktigt för tjänsten är även att du kan tala och skriva engelska flytande. Du har god administrativ förmåga och är van vid att hantera olika IT-system. Utöver detta behöver du vara en god lagspelare samt vara serviceminded i ditt tankesätt. Du behöver ha lätt för att knyta nya kontakter och vara kommunikativ i ditt arbetssätt. Om du är initiativtagande, driven och gillar att komma med förbättringsförslag är detta rätt tjänst för dig!

Viktigt för tjänsten:
• Goda kunskaper i officepaketet
• Goda kunskaper att arbeta i affärssystem, M3 är meriterande
• Erfarenhet av tullager

Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten som logistiksupport är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående med en 6 månaders provanställning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Sandra Hallberg på sandra.hallberg@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Hallberg sandra.hallberg@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Storgatan 50, vån 2
46130 TROLLHÄTTAN

Kontorsadress
Storgatan 50, vån 2

Jobbnummer
3571725

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: