Logistik- och orderhanterare till bolag i Dals-Ed!

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Mellerud
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Mellerud, Färgelanda, Dals-Ed, Vänersborg, Bengtsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Mellerud, Färgelanda, Dals-Ed, Vänersborg, Bengtsfors eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av logistikflöden och transportbokning? Har du också god erfarenhet av orderhantering? Då skall du se hit! Adecco söker nu dig som vill arbeta i en bred roll inom logistikområdet till vårt kundföretag i Dals-Ed!

Publiceringsdatum
2016-10-28

Om tjänsten
Som orderhanterare kommer du att ha en bred roll där du ansvarar för att ta emot orders, registrera kundordernummer, vända kundordern till inköpsorder hos verksamhetens systerbolag.

Du kommer att ansvara för transportplanering, boka transporter (container, flyg, sjö osv.), leveransbevakning samt säkerställa leverans in och sedan utleverans till kund. Du ansvarar också för tillhörande administration och fakturering. Förutom kommunikation med kund och systerbolagen så kommer du att ansvara för kommunikationen internt så som med finansavdelningen och lagret.

Om dig
Du har en bakgrund inom logistikområdet och tidigare erfarenhet av att arbeta med frakter och transporter där du har goda kunskaper kring fraktavtal. Du har också tidigare erfarenhet av orderhantering och operativt inköp. Vidare är du van vid att arbeta med dator och olika system som verktyg, där du tidigare har arbetat i orderhanteringssystem. Du hanterar det svenska språket och då du kommer att arbeta i en internationell miljö så behärskar du även det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift. Hanterar du även det tyska språket så är detta meriterande.

Som person har du ett öppet och flexibelt arbetssätt och du har en god anpassningsförmåga. Du är också strukturerad och noggrann i ditt arbete. Vidare är du social och serviceminded som person med en positiv inställning.

Viktigt för tjänsten:
• Goda kunskaper inom logistik- och transportområdet
• Vana av att arbeta administrativt
• Behärskar engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som orderhanterare är ett konsultuppdrag med tillsättning i november. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget förväntas pågå 3-6 månader inledningsvis, där det finns möjlighet till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på telefonnummer 031-725 45 39

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Storgatan 50, vån 2
46130 TROLLHÄTTAN

Kontorsadress
Storgatan 50, vån 2

Jobbnummer
3134977

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: