Lindahl söker Receptionist/Team Leader

Advokatfirman Lindahl i Stockholm AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Advokatfirman Lindahl i Stockholm AB i Stockholm

Lindahl är en av Sveriges ledande advokatbyråer med närmare 400 medarbetare på sex kontor i Sverige. Vi är en affärsjuridisk fullservicebyrå och har en absolut spetskompetens inom bl.a. IT, telekom och media, immaterialrätt och life science. Vi kan erbjuda dig en trevlig och modern arbetsplats med högt i tak och bra gemenskap. Just nu söker vi en positiv och ansvarstagande vikarierande Team Leader till vår reception i centrala Stockholm.

Tjänsten

Som receptionist på Lindahl blir ditt viktigaste uppdrag att alltid ge högsta möjliga service - både till våra externa besökare och internt till dina arbetskamrater. Oavsett om du svarar i telefonväxeln, fyller på kaffemaskinen eller hjälper en arbetskamrat är din servicekänsla alltid på topp! Du trivs med omväxlande uppgifter och hjälper lika gärna en klient att beställa taxi och kopiera dokument, som att med ett leende välkomna besökare till våra seminarier och event.

Därtill tar du aktivt ansvar för att det dagliga arbetet i receptionen flyter smidigt. I rollen som Team Leader har du även det övergripande ansvaret för bemanning, upplärning och personalplanering för receptionen. Du kommer tillsammans med dina kollegor i receptionen att ansvara för bokningen av våra konferenslokaler och det är ni tillsammans som förbereder inför möten samt ställer i ordning rummen efteråt. Tillsammans med vår konferensavdelning är du behjälplig vid våra interna evenemang och hjälper till med beställningar, iordningställande och service under träffarna.

Din profil

Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och utåtriktad. Du har en stark känsla för service, arbetar självständigt lika gärna som i team. För att axla rollen som receptionist/Team Leader hos oss har du arbetat minst fem år i en reception eller kundtjänst. Du har grundläggande kunskaper i Outlook, Officepaketet har erfarenhet av något slags växelsystem. Utöver att du talar och skriver svenska obehindrat så är din engelska mycket god och du har inga problem med att hjälpa våra engelsktalande klienter, både via telefon och vid besök i receptionen.

Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Emilie Berglind, HR Assistant, via emilie.berglind@lindahl.se

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten skall tillsättas i maj med start i juni. Tjänsten är ett föräldravikariat på minst 1 år, med chans till förlängning

Publiceringsdatum
2017-05-10

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-21

Företag
Advokatfirman Lindahl i Stockholm AB

Adress
Advokatfirman Lindahl i Stockholm AB
11121 STOCKHOLM

Kontorsadress
Mäster Samuelsgatan 20

Jobbnummer
3489627

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Advokatfirman Lindahl i Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Advokatfirman Lindahl i Stockholm AB: