Leverantörsreskontra och inleveranskontroll
Arena Personal Nordic AB / Ekonomiassistentjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Nordic AB i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Vingåker,
Nyköping eller i
hela Sverige Leverantörsreskontra och inleveranskontroll sökes till Statoils Centrallager i Flen
Arena Personal startades 1994 och ägs av Norges Investor. Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Södertälje, Eskilstuna, Västerås och Sundsvall. Bolaget arbetar med rekrytering och uthyrning av volymtjänster och specialister. Styrkan ligger i kreativitet, hög kompetens och ett aktivt kandidatnätverk Verksamhetsområden: Kontor & Administration, Ekonomi, Sälj & Marknad, Industri & Teknik, Logistik & Transport, Bygg & Fastighet, Fordon, IT, HR.
Svenska Statoil AB är en del av Statoil Fuel & Retail ASA och ett av Sveriges ledande drivmedelsbolag med fokus på klimatet. Statoil Fuel & Retail finns i 8 europeiska länder. I den svenska verksamheten ingår cirka 700 stationer fördelade på fullservicestationer och automatstationer anpassade för både personbilar och tung trafik. Verksamheten består av utveckling, försäljning och distribution av bensin, fordonsgas, diesel, E85, flygbränsle, smörjoljor och gasol. Statoils nät av fullservicestationer finns över hela landet och erbjuder, förutom drivmedel, service, kunskap, fräsch och näringsriktig snabbmat, gott kaffe på nymalda bönor, biluthyrning, biltvätt och svanenmärkt spolarvätska på pump. På Statoil är vi stolta över vår värdebaserade prestationskultur. Det innebär att HUR vi gör saker är lika viktigt som VAD vi gör. Vi är övertygade om att våra värderingar Modig, Öppen, Engagerad och Omtänksam hjälper oss att prestera bättre resultat genom att vägleda oss i hur vi gör affärer och agerar mot varandra, våra kunder och vår omvärld.
Ansvarsområden/Arbetsuppgifter:
I de dagliga uppgifterna ingår i huvudsak matchning av följesedel mot varumottag samt kontroll av varumottag mot inköpsorder/avtal och faktura.
I tjänsten ingår:
• Avstämning av inleveranser
• Mottag av fakturor
• Kontroll av fakturor
• Scanning
• Fakturaregistrering
• Kontering
• Betalning samt uppföljning av reskontra
Leverantörsreskontran har kontakt med leverantörer avseende betalningar och självklart tät kontakt med inköpsavdelning. Fakturorna avser i huvudsak varor som läggs på lager samt omkostnader. Förutom leverantörsreskontra ingår att i mån av tid utföra administrativa arbetsuppgifter inom gruppen administration.
Krav på person Personliga egenskaper:
Personen vi söker skall vara självgående och bra på att samarbeta med andra. Det krävs av dig att du är noggrann och har ordning och reda.
Du kommer i din roll att upprätthålla de dagliga rutinerna för leverantörsreskontran, men samtidigt utveckla och förbättra arbetsuppgifter och rutiner. Som person är du därför nyfiken på att lära dig nya saker samt drivande när det gäller att genomföra förändringar.
Placeringsort: Flen
Kontaktperson i denna rekrytering är rekryteringskonsult Daniel Klintmalm, Arena Personal. Vid frågor är du välkommen att ringa Daniel på 0739-179205. Då intervjuer sker löpande ber vi dig lägga in din ansökan så snart som möjligt.
Sista dag att ansöka är 2011-06-03
Du söker tjänsten via vår hemsida;
http://www.arenapersonal.com/söka-lediga-tjänster-jobb.aspx?JobAdId=3 33921
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2011-05-23Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-06-03
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagARENA PERSONAL NORDIC AB
AdressARENA PERSONAL NORDIC AB
MUNKTELLSTORGET 2
63343 ESKILSTUNA
KontorsadressMUNKTELLSTORGET 2
ESKILSTUNA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 016-142800
Jobbnummer 941854
Observera att sista ansökningsdag har passerat.