Leveransplanerare till Svensk Bygglogistik i Linköping
Svensk Bygglogistik AB / Logistikjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svensk Bygglogistik AB i Linköping,
Örebro,
Skövde,
Eskilstuna,
Västerås eller i
hela Sverige Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med?
Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet:
www.bygglogistik.se Vi på Svensk Bygglogistik söker nu ytterligare en lagspelare till vårt entreprenadteam i Linköping.
Publiceringsdatum2018-11-12Dina arbetsuppgifterSom leveransplanerare administrerar du vårt logistik- och planeringssystem LogNet på plats ute på någon av av våra logistikentreprenader. I systemet sker transportbokningar, granskning av bokningar, resursbokningar (truckar, kranar etc.) men även uppföljning och sammanställning av statistik. Leveransplaneraren är den som säkerställer ytor och transportvägar på byggarbetsplatsen samt samordnar och medverkar vid byggets APD- och logistikmöten. I tjänsten ingår en hel del egen aktivitet ute i byggproduktionen där du "rekar" och för en aktiv dialog med involverade personer och företag. Leveransplaneraren är den som planerar och avropar lossningsresurser så att våra intransporter kan ske så optimalt som möjligt och lägger en viktig grund för en hållbar och lönsam affär.
Då vi värnar om så väl inre- som yttre effektivitet kommer tjänsten initialt att vara delad mellan två närliggande logistikentreprenader enligt schema för att därefter tilldelas något av projekten.
För att lyckas i rollen:
Som person har du en naturlig fallenhet för ordning och reda och trivs med att följa fungerande rutiner som ligger till grund för vår optimering av logistikflödena inne på byggområdet. Planering, administration, kommunikation samt uppföljningar utgör större delen av din vardag. Då du kommer att ha en hel del kontakter ute på byggarbetsplatsen samt vara med vid logistikmöten, bör du trivas med att kunna samordna och förmedla relevant information till den/de som behöver den för att flödet skall kunna löpa på så bra som möjligt. Detta kräver att du är tydlig i din kommunikation, så väl i tal som i skrift och alltid värnar om att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer.
Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med- och vilja arbeta för ett företag som agerar och arbetar utifrån värderingarna: ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.
Du som söker har med fördel en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik eller transport. Du har tidigare arbetslivserfarenhet kopplat till logistik och transportflöden.
Vi erbjuder:
För rätt person ser vi inga begränsningar för dig i vår expansiva fas och utveckling men vi vill gärna lära känna dig först, vilket innebär att vi erbjuder en provanställning på 6 månader som kan övergå i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får rätt person möjlighet att växa med oss.
Vi på Svensk Bygglogistik eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Så ansöker duVi tillämpar löpande urval, vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdagen. Senaste ansökningsdag är den 25 november 2018.
Vid eventuella frågor, ta kontakt med HR-ansvarig Pierre Nyberg, 072 571 03 67.
Tillträde och lön enligt överenskommelse.
För mer information om vår verksamhet:
www.bygglogistik.se .
Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämt all kontakt från rekryteringsföretag och/ eller försäljare av annonseringslösningar.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvensk Bygglogistik AB
AdressSvensk Bygglogistik AB
Ullevigatan 19
41140 Göteborg
KontorsadressUllevigatan 19
Jobbnummer 4452771
Observera att sista ansökningsdag har passerat.