Ledningssekreterare till Hälso- och sjukvårdens stab

Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
2021-09-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ledningssekreterare till Hälso- och sjukvårdens stab" (publicerad 2022-02-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Gillar du att vara spindeln i nätet och ha koll på läget? Vill du bidra till hälsa och vård i världsklass och göra skillnad för Östergötlands medborgare? Då kanske du är den vi söker!

Ledningssekreterarna inom Hälso- och sjukvårdens stab arbetar med olika administrativa uppgifter främst gentemot centrumledningarna. Enheten består av 12 personer som ska leverera ett jämlikt administrativt stöd till våra 11 centrum och verksamheter inom staben. Den person vi nu söker kommer huvudsakligen att stötta Primärvårdscentrum.

Primärvårdscentrum (PVC)
I detta centrum samlas 33 regiondrivna vårdcentraler, fyra jourcentraler, Barnhälsovårdsenheten, Allmänmedicinskt utbildningscentrum, 1177 Vårdguiden och Närsjukvården i Finspång. Vårdcentralerna har tillsammans cirka 359 000 listade patienter som erbjuds vård genom hela livet; från nyfödda, barn och ungdomar, vuxna, äldre till patienter i livets slutskede. Primärvårdscentrum har drygt 1250 medarbetare, varav merparten arbetar på vårdcentralerna.

Publiceringsdatum
2021-09-07

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ledningssekreterare ansvarar du för att ge ett kvalificerat administrativt stöd och god service till chefer och medarbetare huvudsakligen inom primärvården. Du ingår i det närmaste stödet till centrumchefen tillsammans med ytterligare tre personer från staben: ekonomiansvarig, HR-ansvarig och utvecklingsansvarig.

Ditt huvuduppdrag består av administrativa arbetsuppgifter såsom personaladministration i Heroma, mötesadministration, hantering av fakturor, bokningar/beställningar och diarieföring. Andra förekommande uppdrag kan vara IT-resurs, arkivering, avvikelsehantering, HR-administration, utbildningsadministration, skapa/administrera enkäter och webbredigering.

I ditt arbete ingår också att initiera och driva/delta i kvalitets- och utvecklingsarbete inom det administrativa området.

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har god erfarenhet av att arbeta med administration där ordning och struktur tillsammans med en hög servicenivå är ett krav. Vi vill att du har minst gymnasieutbildning men gärna vidareutbildning med inriktning mot administration, IT eller liknande. Tjänsten kräver goda kunskaper i Officepaketet och vi ser gärna att du har vana att lära dig nya IT-system, samt att du lett eller deltagit i projekt som utvecklat administrationsområdet.

Dina personliga egenskaper
Som person är du tillmötesgående och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du samarbetar bra med andra människor och planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är positiv och ser möjligheter med förändringar och kan tänka om vid oförutsedda situationer. Du är lyhörd för verksamhetens behov och utför dina uppgifter med noggrannhet och professionalitet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om din profil matchar vår kravbild och du vill arbeta i en öppen kultur med förändringsanda och tillsammans med en bredd av kompetensområden kan du vara den vi söker.

Anställning och information
Uppdragets omfattning är 100%. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Tjänstgöring kan förekomma i hela länet men utgår från Linköping. Möjlighet finns att arbeta viss tid på distans.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef, Ellinor Johansson, 076-116 72 44.

Fackliga företrädare för:
Vision är Lotta Dahl, 010-103 23 96.
SACO är Håkan Hultberg, 010-103 05 19.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 20 september 2021. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20211319.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION ÖSTERGÖTLAND

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Östergötland (org.nr 232100-0040)

Arbetsplats
Region Östergötland

Jobbnummer
5948662

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: