Ledigt jobb som ekonomiassistent i Stockholm!
Experis / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2018-02-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ledigt jobb som ekonomiassistent i Stockholm!" (publicerad 2019-03-28) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Täby eller i
hela Sverige Söker du nya utmaningar och vill jobba som ekonomiassistent? Nu söker vi en person som vill ta uppdrag som ekonomiassistent hos en av våra kunder; ett stort internationellt företag som har sina kontor i Tumba. Uppdraget är på 6 månader med start omgående. Varmt välkommen med din ansökan idag!
Om uppdraget och din roll
I din roll som ekonomiassistent kommer du att ansvara för hanteringen av kundens leverantörsfakturor och för vissa externa leverantörer, betalningar av leverantörsfakturor samt arbeta med fakturaadministration.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
* Scanna och ankomstregistrera ankommande fakturor
* Skicka ut omkostnadsfakturor för kontering och attestering till organisationen
* Viss kontering och attestering av omkostnadsfakturor
* Matchning av inköpsrelaterade fakturor: kontroll av pris, antal, artikelnummer på fakturan mot inköpsorder
* Kontakta inköpare vid differens mellan faktura och inköpsorder
* Bevaka och påminna att omkostnadsfakturor blir attesterade i organisationen
* Utredningar gällande felfakturering, felbetalning, systemfel
* Vara behjälplig med support till organisationen
Uppdragslängd: 6 månader
Omfattning: 100 %
Placering: Tumba, Stockholm
Vem är du?
Till det här uppdraget söker vi dig som har en relevant utbildning inom ekonomi och som har minst 3 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Det är meriterande om du har arbetat med hela leverantörsreskontraprocessen samt har erfarenhet av att hantera stora flöden. Du har goda kunskaper i MS Office-paketet och skriver och pratar obehindrat på både svenska och engelska.
Som person tror vi att du är ansvarsfull, noggrann och service minded. Det krävs också att du är flexibel, har en god samarbetsförmåga och att du är bra på att kommunicera och kan samarbeta med andra.
Vad kan Experis erbjuda dig?
Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner. Som konsult på Experis Finance erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
På Experis värdesätter vi kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan och kontakt
Ansök genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Ellinor Alkvist på .
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
Publiceringsdatum2018-02-27ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-20
Ange följande referens när du ansöker: 38846
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Ryve
emryve@se.experis.com 725474107
FöretagExperis
AdressExperis
11181
11181 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 3989817
Observera att sista ansökningsdag har passerat.