Ledigt jobb SAT Rådgivare på Lindorff i Göteborg

Lindorff via Manpower Rekrytering / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindorff via Manpower Rekrytering i Göteborg

Vi söker dig som vill vara en del av Lindorffs Contact Center i Göteborg. Som rådgivare inom vår inkassoverksamhet är du länken mellan våra kunder och våra gäldenärer. Din uppgift är att, tillsammans med våra gäldenärer, hitta den bästa lösningen på den uppkomna ekonomiska situationen.


Publiceringsdatum
2018-04-17

Om tjänsten
Som rådgivare i Special Action Team (SAT) ansvarar du och dina kollegor för utgående telefoni. Det kan exempelvis vara att följa upp en kampanj, påminnelser, efterbevakning eller punktinsatser gällande vissa klienter. Special Action Team ansvarar även för att all administration kopplad till specifikt utvalda klienter. Dock är huvuduppgiften utgående telefoni och administrationen utgör en liten del av tjänsten. Samtalen är många och det är viktigt att varje samtal håller hög kvalitet och hanteras så effektivt och professionellt som möjligt. Du får en utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll som rådgivare och med de uppgifter som du ska utföra. Du har självklart också ett stort stöd av din teamledare och andra stödfunktioner i ditt dagliga arbete. För att du ska känna dig trygg i din roll som rådgivare får du kontinuerligt vidareutbildning inom inkassoprocessen och dess regelverk samt coachning i samtals- och förhandlingsteknik.

Arbetstider är måndag till fredag och är förlagt enligt schema både dagtid och kvällstid, från kl.08:00 fram till kl. 18.00, undantag fredagar där arbetstiderna är 08.00-15.00. Tjänsten är på heltid och du rapporterar till teamledaren för Special Action Team. Tjänsten är placerad på Lindorffs kontor i Göteborg.

Vem är du?

Vi söker dig som är van vid att ha telefonen som arbetsredskap och som har erfarenhet av kundkontakt och gärna utgående telefoni sedan tidigare. För att lyckas i rollen krävs det att du trivs med att arbeta i en målfokuserad verksamhet med högt tempo. Du brinner för att hjälpa människor som har hamnat i en tuff ekonomisk situation. Du drivs av utmaningar och att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i andras situation och skapa förtroende för dig själv som person. Är du en duktig förhandlare så har du goda förutsättningar att lyckas i rollen. Du är en van datoranvändare och har lätt att sätta dig in i nya system. Du är kommunikativ med förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är driven, resultatorienterad och trivs att arbeta i team. Noggrannhet tillsammans med förmågan att få rutinuppgifter utförda snabbt och effektivt är en viktig egenskap för denna tjänst. Du har ett trevligt och respektfullt bemötande mot kunder och kollegor. Personlig mognad och minst ett par års arbetslivserfarenhet är nödvändigt för att vara aktuell för tjänsten.

Vad vi erbjuder

Tjänsten är tillsvidareanställning hos Lindorff på 100%. Du får värdefull arbetserfarenhet inom service, ekonomi och juridik, arbete på ett företag som värderar sina medarbetare och erbjuder utvecklingsmöjligheter, ett viktigt jobb där du dagligen får hjälpa dina medmänniskor.

Under tre veckor får du en betald grundutbildning inom inkasso, juridik och ekonomi.


"Vi välkomnar dig till ett spännande företag med höga mål och ambitioner. På Lindorff arbetar vi löpande med att utveckla och utmana oss själva. Vi erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor."

Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer-oriented, Performance-oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.

Om Lindorff
Lindorff grundades i Norge 1898 och har utvecklats till att bli ett av Europas ledande företag inom kredithantering. Företaget erbjuder tjänster i hela kedjan av kredithantering och relaterade tjänster som informationstjänster, betaltjänster, faktureringstjänster, inkassotjänster och köp av avskrivna fordringar. Lindorff Danmark, Estland, Finland, Sverige samt Intrum Justitia Norge ägs av, men opererar som, en fristående del inom Intrum Justitia. Tillsammans har de fem fristående bolagen 900 anställda.

I Sverige har Lindorff över 200 anställda med kontor i både Göteborg och Stockholm.
Läs mer på www.lindorff.com



Hur söker jag jobbet?
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat CV. Registrera ditt CV via www.manpower.se. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller brev. Intervju och anställningsprocess sker löpande.

Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00.

För frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fia Fagerlund på

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-15
Ange följande referens när du ansöker: 43233
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fia Fagerlund ffa@manpower.se 031- 61 72 93

Företag
Lindorff via Manpower Rekrytering

Adress
Lindorff via Manpower Rekrytering
40423
40423 1480

Kontorsadress
Fabriksgatan 11 i Göteborg

Jobbnummer
4089922

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindorff via Manpower Rekrytering

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindorff via Manpower Rekrytering: