Ledigt jobb inom Helpdesk/IT-Support till stor myndighet

Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu har vi på Experis IT ett uppdrag för dig som vill jobba som Helpdesk/ IT-support hos en av Sveriges viktigaste myndigheter. Vi samarbetar med en av Sveriges viktigaste myndigheter, - myndigheten som upprätthåller lag och ordning i Sverige. IT-avdelningen är en större nationell avdelning, med kontor i centrala Stockholm. Låter det här som en roll för dig är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Den här tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående, som pågår tillsvidare. Myndigheten är en av Sveriges största myndigheter vilket innebär stor rörlighet och chans till avancemang inom organisationen.

Arbetsuppgifter:

Din roll som Helpdesk/IT support kommer att innefatta nedanstående uppgifter:

* Ansvara för att registrera ärenden som inkommer via telefon
* Kategorisera och prioritera ärenden
* Utföra första felsökning
* Utföra workaround tillsammans med användaren per telefon
* Lösa inkommande ärenden i den mån det är möjligt, i första hand redan vid första kontakten

Avdelningen ansvarar för att utveckla, förvalta och sköta drift av samtliga it-system inom myndighetens tillhörande infrastruktur samt för att anskaffa it-system och it-applikationer och införa dem i Polisens verksamhet.
I uppdraget ingår också ett funktionsansvar för den del av säkerhets- och verksamhetsskyddet som omfattar it- och informationssäkerhet och signalskydd.



Publiceringsdatum
2018-10-26

Profil
* Du har gymnasieutbildning med IT-inriktning, eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning.
* Du talar och skriver svenska mycket väl.
* Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete inom IT-support, helpdesk eller liknande, där telefon har varit ditt arbetsredskap.
* Du har arbetat med felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation, MS Outlook, Microsoft Windows Operativsystem, ärendehanteringssystem (AD eller ARS eller liknande).
* Du har arbetat enligt ITIL eller innehar ITIL certifiering.

Du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med människor och gillar att jobba med problemlösning och teknik.



Välkommen in med din ansökan!

Låter det intressant? Har du frågor om uppdraget eller om anställning hos Experis kan du maila mig, Kandidatspecialist Linnea P. Eriksson.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-16
Ange följande referens när du ansöker: d28a3cd3-8786-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnea Persson-Eriksson Linnea.Persson-Eriksson@se.experis.com +46705678194

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
4424762

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: