Lärare till kursen Medicinsk sekreterare, Hola folkhögskola
Region Västernorrland / Gymnasielärarjobb / Kramfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla gymnasielärarjobb i Kramfors,
Härnösand,
Mark,
Sollefteå,
Timrå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Västernorrland i Kramfors,
Härnösand,
Sollefteå,
Timrå,
Örnsköldsvik eller i
hela Sverige Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Regional utveckling utgör tillsammans med hälso- och sjukvård och tandvård regionens tre kärnverksamheter. Förvaltningen har en bred verksamhet som omfattar tillväxt, kollektivtrafik och infrastruktur, miljö och hållbarhet, folkhälsa, kultur, folkbildning samt internationellt samarbete.
•
Till den eftergymnasiala yrkesutbildningen "Medicinsk sekreterare/Vårdadministratör" söker vi en kursansvarig lärare. I uppdraget ingår undervisning, handledning och administration kring praktikperioderna, Lärande i arbete, LIA samt övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter för undervisande personal.
Yrkesutbildningen är en del av Regeringens extra satsning på yrkesutbildningar på folkhögskola. Kursen är en tvåårig distansutbildning med träffar på plats i Sollefteå eller Hola folkhögskola i Kramfors.
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller har erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är framför allt dig som har flerårig yrkeskunskap och erfarenhet inom området medicinsk sekreterare. Det är meriterande om du har erfarenheter från att utbilda och handleda vuxna. Ditt uppdrag har fokus på kärnuppdraget; deltagarna ska efter avslutad utbildning ha kompetens, färdigheter och kunskap för att vara anställningsbara som medicinska sekreterare. Erfarenhet av att arbeta i offentligt styrd verksamhet är ett plus.
Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Eftersom engelskt yrkesspråk är ett delmoment i utbildningen krävs det även mycket goda kunskaper i engelskt tal och skriftspråk.
Förutom dina specialistkunskaper inom ämnesområdet fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker en person som är van att arbeta strukturerat, har ett stort engagemang i sitt arbete och har förmåga att förmedla kunskap på ett tydligt och lättförståeligt sätt. Du är självgående, tar egna initiativ och slutför dina åtaganden.
Vi kommer löpande under ansökningsperioden att kalla till intervju, så vänta inte med din ansökan! Välkommen!
Tjänsten är en allmän visstidsanställning med tillsättning enligt överenskommelse till och med 2022-08-31, med möjlighet till förlängning.
Varaktighet, arbetstid
Allmän visstid. Tillträde enligt överenskommelse till och med 2022-08-31 med möjlighet till förlängning.
Publiceringsdatum2022-01-13ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION VÄSTERNORRLAND
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "70:2022:3".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Västernorrland (org.nr 232100-0206)
Arbetsplats Region Västernorrland
Kontakt Enhetschef
Lea Kinnunen
lea.kinnunen@rvn.se +46612 85630 Jobbnummer 6246079
Observera att sista ansökningsdag har passerat.