Lärare till Industritekniska programmet

Lapplands kommunalförbund, Lapplands Gymnasium Gällivare / Gymnasielärarjobb (yrkesämnen) / Gällivare
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla gymnasielärarjobb (yrkesämnen) i Gällivare, Jokkmokk, Kiruna, Pajala, Överkalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lapplands kommunalförbund, Lapplands Gymnasium Gällivare i Gällivare, Kiruna eller i hela Sverige

Lapplands Kommunalförbund är en sammanslutning mellan kommunerna Kiruna, Gällivare, Jokkmokk och Pajala som samverkar inom gymnasieutbildning, utbildning för vuxna, energi- och klimatrådgivning, upphandling samt personliga ombud. Regionen har ca 55 000 invånare och en yta på över 60 000 kvadratkilometer. Omkring 350 anställda arbetar inom förbundet.

Lapplands Gymnasium är den gemensamma gymnasieorganisationen för Gällivare, Jokkmokk, Kiruna och Pajala. Våra fyra skolor har tillsammans cirka 20 program och totalt ca 2000 elever och finns i Sveriges största och mest distansberoende region. Vår skolorganisation är lokaliserad i Sveriges största region, där avstånden kan vara betydande, men vi strävar alltid efter att vara nära och tillgängliga för våra elever och medarbetare.
Långt borta men ändå nära. Vår vision innebär att vi ska erbjuda unika och attraktiva utbildningar av högsta kvalitet.

Publiceringsdatum
2024-06-11

Arbetsuppgifter
Som lärare hos oss vid Lapplands Gymnasium är du mentor för en grupp elever samt undervisar i olika yrkesämnen vid industritekniska programmet. Du ingår i ett arbetslag tillsammans med övriga lärare på programmet. Tjänsten kräver viss självständighet samtidigt som ett nära samarbete med andra är en självklarhet. Inom ramen för tjänsten ingår även övriga arbetsuppgifter relaterat till skolans olika uppdrag, exempelvis värdegrundsarbete.

Kvalifikationer
Du är behörig yrkeslärare på gymnasieskolans industritekniska program med lärarlegitimation eller har annan erfarenhet/utbildning som kan anses meriterande. Du har kunskap inom svetsteknik och gärna övriga områden som ingår i programmets kurser som exempelvis produktionsteknik och robotprogrammering. Vi har ett utvecklat samarbete med den lokala industrin och du som person bör ha viljan att ta till dig aktuella ämnen och tekniker för att säkerställa att de kunskaper eleverna får med sig är relevanta för ett framtida yrkesliv.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.

Till följd av lagen om belastningsregister (1998:620) samt krav i Skollagen (2010:800) ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas inför anställning. Blankett med tillhörande information för att söka utdraget ur belastningsregister hittar du via polisen.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1300318/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lapplands Kommunalförbund (org.nr 222000-0760)

Arbetsplats
Lapplands kommunalförbund, Lapplands Gymnasium Gällivare

Kontakt
Rektor
Magnus Johansson
magnus.johansson01@lapplands.se
0761331862

Jobbnummer
8740537

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lapplands kommunalförbund, Lapplands Gymnasium Gällivare

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lapplands kommunalförbund, Lapplands Gymnasium Gällivare: