Lärare med specialpedagogisk kompetens till resursteam med möjlighet till f

Gnosjö kommun, Kultur- och utbildningsförvaltning / Speciallärarjobb / Gnosjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Gnosjö, Gislaved, Tranemo, Vaggeryd, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gnosjö kommun, Kultur- och utbildningsförvaltning i Gnosjö

Vill du ha ett arbete där du får möjligheten att göra skillnad för våra invånare, då är du varmt välkommen att söka jobb hos oss!

Gnosjö kommun är en liten kommun i västra Småland med cirka 9 600 invånare och ungefär 900 kommunanställda. På vår arbetsplats är kontaktvägarna korta och det finns en närhet till de olika förvaltningarna, som bara den lilla kommunen kan erbjuda.

Kommunen har ett starkt näringsliv, som präglas av den välkända Gnosjöandan, där samarbete, klurighet och ett lösningsorienterat förhållningssätt, visar på att allt är möjligt. Denna anda präglar även invånarna och hela kommunen.

Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete på en spännande arbetsplats, där det finns stora utvecklingsmöjligheter, då vi välkomnar engagemang och nya idéer.

Hillerstorpsskolan är en F-9-skola med cirka 200 elever i årskurs F-6 och cirka 100 elever i årskurs 7-9.

Lärarna är indelade i arbetslag. Ett fortlöpande samarbete finns mellan de olika personalkategorierna. Personalen träffas regelbundet till gemensamma konferenser för F-9. Tack vare närheten till varandra och gemensamma personalrum finns goda möjligheter till samtal och kontakter över de gamla stadiegränserna, samt korta beslutsvägar och närhet mellan medarbetare och chef. En viktig resurs för verksamheten är elevhälsoteamet bestående av kurator, rektor, skolsköterska, specialpedagog och studie- och yrkesvägledare.

Hillerstorpsskolan har under läsåret 2022/2023 blivit kvalitetscertifierad genom Qualis, vilket innebär att:

• Skolan präglas av trivsel och trygghet. Skolan har en varm och välkomnande miljö, som utmärks av god ordning och arbetsro. Det råder förtroende och ömsesidig respekt mellan elever och personal. Det dagliga arbetet genomsyras av en gemensam värdegrund.

• Skolan har kunniga och engagerade medarbetare. I undervisningen tränas eleverna i att med stigande ålder och mognad ta egna initiativ och öka sin förmåga att ta ett personligt ansvar för sitt lärande. Eleverna trivs i skolan och känner sig delaktiga i skolarbetet.

• Skolan har en väl fungerande organisation och bra beslutsprocesser. Arbetslagen har fullt ansvar för elevers lärande och kunskapsutveckling. Ledarskapet är tydligt och strategiskt på alla nivåer genom en samsyn kring skolans uppdrag och en väl fungerande information.

Publiceringsdatum
2024-06-04

Arbetsuppgifter
Du kommer i huvudsak arbeta i ett resursteam där du är pedagogisk ansvarig och samarbetar med resurspedagoger i teamet. Du kommer att undervisa elever, som har behov av särskilt stöd, i främst årskurserna 1-3. Undervisningen kommer ske både i elevens ordinarie klass, samt i det klassrum vi kallar Vintergatan. Delar av arbetet kommer vara förlagt till arbetslag 4-6 som undervisande lärare.
Planering av undervisning för barnet i behov av anpassad miljö sker i samverkan med klasslärare. I arbetsuppgifterna ingår handledning och stöttning personal i frågor gällande anpassningar i undervisningen.
I så stor utsträckning det går, har varje elev sitt eget upplägg under skolveckan, utifrån dennes behov och beslut i åtgärdsprogram. I arbetet ingår också att utveckla lärmiljöer som passar elevernas behov och den dagliga administrationen. Du kommer också ha kontakt med elever, vårdnadshavare, elevvårdspersonal och kollegor.

Vi söker dig som har ett relationellt förhållningssätt och ett tydligt ledarskap i klassrummet. Du har eleven i fokus och arbetar med ledning och stimulans i klassrummet för att möta eleverna på grupp- och individnivå.
Du är bekväm med att använda dig av kompensatoriska hjälpmedel i arbetet för att möta elevernas behov och digitala verktyg är en naturlig del av din undervisning.
Du är väl insatt i betyg och bedömning.

Du ser fördelarna med ett kollegialt lärande och samverkar gärna med kollegor och andra professioner för att utveckla arbetet, ett arbete som är en del av skolans systematiska kvalitetsarbete. Du ser att samarbete och samsyn gynnar elevens utveckling. Du ser även att ett bra samarbete med vårdnadshavare är en styrka när vi arbetar för elevens bästa.

Det finns även möjlighet för ett förestlärarskap.

Kvalifikationer
Vi söker dig med examen och lärarlegitimation med bred ämnesbehörighet. Tidigare erfarenhet av att arbeta med barn med särskilda behov och handledning är starkt meriterande.

Vi lägger stor vikt vid social kompetens och förmåga till att möta elever och samverka med kollegor och övrig personal.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gnosjö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gnosjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1299248".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gnosjö kommun (org.nr 212000-0506)

Arbetsplats
Gnosjö kommun, Kultur- och utbildningsförvaltning

Kontakt
Rektor
David Holm
david.holm@edu.gnosjo.se
0370-33 11 58

Jobbnummer
8727327

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gnosjö kommun, Kultur- och utbildningsförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gnosjö kommun, Kultur- och utbildningsförvaltning: