Länsförsäkringar Jämtland söker Säkerhetsansvarig

Experis AB / Organisationsutvecklarjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige

Länsförsäkringar Jämtland är ett lokalt bank- och försäkringsbolag. Vi är också kundägda. Det innebär att våra förpliktelser i första hand är mot alla fantastiska människor som bor i Jämtland och Härjedalen men också skogen, fjällen och staden. Vår livsmiljö. Som medarbetare arbetar du på en flexibel arbetsplats i ständig utveckling som tar hänsyn till livets förutsättningar. Tillsammans gör vi det som är bäst för våra kunder, våra medarbetare och hela länet.

Har du erfarenhet av att arbeta med företagsövergripande säkerhet och informationssäkerhet? Drivs du av att utveckla arbetssätt som stödjer en sund risk- och säkerhetskultur? Då är det dig vi söker som vår nya Säkerhetsansvarig på Länsförsäkringar Jämtland

Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? På Länsförsäkringar Jämtland ser vi sambandet mellan nöjda medarbetare och nöjda kunder. Hos oss jobbar vi i grupper där vi skapar trygghet för våra kunder, men också trivsel och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi vill överträffa kundernas förväntningar och det gör vi genom att vi har en bra atmosfär på arbetsplatsen och vi utgår ifrån kundens behov. Det är extra viktigt för oss eftersom det är våra kunder som äger oss.

Du har ett övergripande ansvarar för utbildning och kompetensutveckling för dina kollegor gällande företagsövergripande säkerhet och informationssäkerhet, då vi främjar en lärande organisation. I rollen som säkerhetsansvarig utvecklar och utformar du styrande och stödjande dokument inom ditt ansvarsområde.

Vidare ingår i rollen att;

* vara kravställare gentemot interna funktioner och externa leverantörer
* planera och genomföra övningar inom hela säkerhetsområdet
* samordna och koordinera incident- och kontinuitetsplaneringsprocessen
* utveckla metod och struktur kring informationsklassning

Vem är du?
Du har en akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom området. Diplomering eller certifiering inom informationssäkerhet är meriterande. Du är van att läsa och förstå komplexa texter och göra dem tillgängliga för chefer att förstå och implementera i verksamheten. Du har ett strukturerat arbetssätt och erfarenhet av styrning, ledning och rapportering. Meriterande är om du har erfarenhet av utveckling och förvaltning av informationssäkerhetsarbete.

För att lyckas i rollen behöver du vara en engagerad och analytisk person som är van att arbeta både självständigt och i grupp och vi förutsätter att du har ett inre driv. Din förmåga att ta till dig information och kunskap är en förutsättning. Digitalisering och teknikutveckling ställer höga krav på flexibilitet och det är viktigt att du har förståelse och eget intresse för den utveckling som sker. Du är intresserad och nyfiken att hitta nya sätt att arbeta med säkerhetsfrågor inom de givna ramarna. Du har god samarbetsförmåga och tar gärna initiativ till olika nätverk både inom och utanför den egna organisationen. Din kommunikativa förmåga är god och du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och det kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Du delar våra värderingar och agerar utifrån vår värdegrund, dvs med beaktande av hållbarhet, via ett engagemang och mod. För att uppnå en så fördomsfri rekrytering som möjligt använder vi oss av tester i processen.

Anställningsvillkor
Tillsvidare, heltid och tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning.

Vill du veta mer?
Facklig representant Joakim Hilldén 063-19 33 33, joakim.hillden@lfz.se
Kontaktperson för rekryteringsprocessen Rosmari Hagström på
rosmari.hagstrom@jeffersonwells.se eller via 073-028 70 40.

Du söker tjänsten genom att registrera dina kontaktuppgifter och laddar upp ditt svenska CV (innehållande personligt brev och meritförteckning) senast den 22 maj 2022

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2022-05-04

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "aabca1b8-dfee-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Länsförsäkringar Jämtland

Kontakt
Rosmari Hagström
+46730287040

Jobbnummer
6607324

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: