Länsförsäkring Kronoberg söker nu en handlingskraftig HR-Partner
OnepartnerGroup Sydost AB / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OnepartnerGroup Sydost AB i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Tingsryd eller i
hela Sverige Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Tillsammans med våra kunder, anställda och samarbetspartners skapar vi trygghet och möjligheter i Kronoberg. Vi är ca 110 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby och Älmhult. Läs mer på
www.lansforsakringar.se Om oss
Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? På Länsförsäkring Kronoberg ser vi sambandet mellan nöjda medarbetare och nöjda kunder. Hos oss jobbar man i team där vi skapar trygghet för våra kunder men också trivsel och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi vill överträffa kundernas förväntningar och det gör vi genom att trivsel och en god atmosfär på arbetsplatsen plus att vi är engagerade och utgår ifrån kundens behov. Det är extra viktigt för oss eftersom det är våra kunder som äger oss.
Vi förstärker vår HR-avdelning och söker en handlingskraftig och engagerad person som vill vara med på en spännande resa i ett lokal kundägt bolag med stark tillväxt. I rollen som HR partner kommer du i kontakt med många olika områden inom HR och rollen är helt rätt för dig som vill vara med på en spännande förändringsresa och som trivs i en trevlig och prestigelös miljö.
Dina arbetsuppgifter
HR-avdelningens arbete ska bidra till att Länsförsäkring Kronoberg når sina mål enligt den strategiska affärsplanen. Som HR-Partner har du ett uppdrag som spänner över ett brett område med strategiska och operativa frågor i fokus och ett proaktivt förhållningssätt mot verksamheten. Du arbetar med att stötta och utveckla våra chefer och medarbetare inom HR-relaterade uppgifter. Med framåtblick och stor affärsmässighet, ligger du nära verksamheten och dess behov. Du driver olika processer och projekt inom HR-området. Du rapporterar till HR-chefen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ge vägledning och stöd till chefer i frågor som rör bland annat arbetsrätt, rekrytering, kompetensutveckling, arbetsmiljö och rehabilitering, ledarskap och förändringsledarskap
• Utveckla och driva frågor inom bland annat kompetensförsörjning- och utveckling, arbetsmiljö och mångfald
• Arbeta med kultur och värderingsarbete
• Utveckla, implementera och följa upp processer, metoder och verktyg i HR-arbetet
• Följa upp nyckeltal inom HR-området såsom uppföljning av frisktal och övertidsstatistik
• I ditt arbete ingår även vissa administrativa uppgifter såsom månadsvisa avstämningar, nyckelkontroller utav lön samt lönekartläggning.
Vem är du?
För att bli lyckosam i rollen behöver du ha en högskoleutbildning inom HR och minst 3-5 års erfarenhet från en liknande roll med brett HR-arbete. I denna roll kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du tidigare jobbat med kompetensutveckling och ledarskapsutveckling på ett strukturerat sätt.
Vi söker dig som är självgående i ditt arbete och har en god förmåga att prioritera och organisera ditt arbete. Du är van att projektleda och ser möjligheter och nytta med digitalisering av processer och verksamhet. Vi tror vidare att du är engagerad i ditt arbete och har en god förmåga att samarbeta och skapa förtroendefulla kontakter. Naturligtvis har du ett genuint intresse av människor och har en hög integritet. Du har en god strategisk förmåga och stark inre drivkraft samt motiveras av att skapa engagemang och arbetsglädje. Är du dessutom målinriktad och drivs av utveckling kommer du bli en uppskattad kollega hos oss.
Utöver det tror vi att du är en ödmjuk lagspelare som gillar att samarbeta med dina kollegor för att nå bästa resultat.
Våra värderingar; handlingskraft, engagemang, nyfikenhet och laganda, stämmer väl in på dina och du ser det som självklart att arbeta efter dessa. Varje dag hjälper vi våra kunder, delägarna, att få ett enklare och tryggare liv. En anledning till att vi lyckas är vår starka värdegrund och att vi gör det lilla extra både för kunderna och för varandra. Vill du engagera dig och utvecklas tillsammans med härliga kollegor i ett lokalt kundägt bolag är vi säkra på att du kommer att trivas hos oss.
Låter det spännande?
Vi kan erbjuda dig en spännande tjänst med trevliga kolleger i centrala lokaler mitt i Växjö. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Länsförsäkring Kronoberg har i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Vänligen skicka din ansökan via
www.onepartnergroup.se senast den 4 mars. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Liwander på telefonnummer 0721-82 55 03.
Facklig representant är Torbjörn Lennartsson, 0470-72 00 85.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-02-18ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-04
Ange följande referens när du ansöker: 9122
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Liwander
FöretagOnepartnerGroup Sydost AB
AdressOnepartnerGroup Sydost AB
Honnörsgatan 12
35236 Växjö
KontorsadressHonnörsgatan 12
Jobbnummer 4619115
Observera att sista ansökningsdag har passerat.