KW Parts söker kundservicemedarbetare!
Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-01-19Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos KW Parts.
Om företagetKW Parts grundades 1975 och är idag Europas största leverantör av reservdelar och tillbehör inom amerikanska bilreservdelar. De är utsedda till primär eftermarknadsleverantör och Europapartner till General Motors NAV (North American Vehicles). Hos KW Parts finner du en stark och väletablerad aktör på den europeiska fordonsmarknaden. De strävar alltid efter att vara den mest pålitliga leverantören och säkerställa att nöjda kunder är standard. De har verksamhet i 37 länder där kundtjänsten finns belägen i Belgien och Sverige.
Dina arbetsuppgifterSom kundservicemedarbetare kommer du att bearbeta KW Parts företagskunder på främst den svenska men även den nordiska marknaden. Ärendena kommer in via telefon och mail och handlar till största del om kunder som är i behov av reservdelar till deras amerikanska bilar. I rollen agerar du både supporterande och rådgivande då du ser till att kunderna får ett komplett paket med allt de behöver. Utöver det ingår även ordermottagning, uppföljning av retur, administrativa arbetsuppgifter samt merförsäljning av deras högkvalitativa och breda produktprogram.
• Supportera och agera rådgivande mot företagskunder via telefon och mail
• Ordermottagning och uppföljning av retur
• Merförsäljning av deras högkvalitativa och breda produktprogram
• Administrativa arbetsuppgifter
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Tidigare erfarenhet av kundserviceyrken
• Starkt meriterande med fordonsteknisk utbildning eller erfarenhet inom detta
• God data och systemvana. Meriterande med tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Kunskaper inom Officepaketet, framför allt Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
I rollen som kundservicemedarbetare pratar du med många kunder dagligen och du räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du motiveras av att ge förstklassig service, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Därmed har du ett stort intresse för att agera problemlösande för att landa i effektiva lösningar med hög kvalité.
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Karin Prawitz
karin.prawitz@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7361729
Observera att sista ansökningsdag har passerat.