Kvalitetsmedveten ekonomihandläggare med öga för detaljer
Myndigheten för digital förvaltning / Ekonomiassistentjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Myndigheten för digital förvaltning i Sundsvall,
Stockholm eller i
hela Sverige Har du färsk erfarenhet av ekonomiarbete på en statlig myndighet? Har du ett öga för detaljer och är självgående? Vill du arbeta med ekonomifrågor i en modern myndighet?
Nu växlar vi upp och förstärker vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare. DIGG är en ung myndighet med ett stort och viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om DIGG här.
Om jobbet
Vi söker en ekonomihandläggare till leveransteam Styrning och ekonomi. Teamet har ett övergripande ansvar att skapa förutstättningar för enhetlig styrning och uppföljning. Utöver det samordnar och stödjer teamet DIGG:s löpande leveranser och utvecklingssinsatser så att de bidrar till att uppnå myndighetens mål och vision. DIGG har fått ett nytt uppdrag gällande ett EU-program, som även det hanteras inom teamet. Allt detta tillsammans med övrig utveckling av DIGG:s roll gör att vi har behov av att förstärka ekonomi- och redovisningsområdet med en ekonomihandläggare. Det är en ny roll där du har möjligheter att, tillsammans med övriga roller inom ekonomiområdet och övriga inom teamet, utforma din roll.
Som ekonomihandläggare kommer du att:
• I huvudsak arbeta med löpande redovisning och kund- och leverantörsreskontra
• Arbeta med inköp och e-handel
• Bistå i arbetet med ekonomisk uppföljning och prognos
• Utföra övrig ekonomiadministration.
Om dig
För att trivas och kunna prestera i din roll på DIGG behöver du vara ansvarstagande, ha god samarbetsförmåga, helhetssyn och goda kunskaper i svenska och engelska. Det är krav vi ställer på alla våra medarbetare, och såklart även på dig. Vi förklarar mer om detta på digg.se.
I det här jobbet behöver du också vara kvalitetsmedveten, det vill säga att du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa. Du är självgående och driver dina egna processer vidare, tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du har inom den senaste femårsperioden minst två års erfarenhet av ekonomiarbete inom en statlig myndighet. Du har goda erfarenheter och kunskaper inom Agresso och Proceedo. Du har erfarenhet av att arbeta på ett kundorienterat sätt med en god vana av att leverera service, något du också trivs med. Du har erfarenhet av arbete med e-handel. Du kan se och hålla ordning på detaljer och du är digitalt kompetent, där du med lätthet tar dig an nya digitala verktyg. Har du goda kunskaper i excel är det meriterande.
Du har en eftergymnasialutbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är ung myndighet med ett stort uppdrag. Vi formar fortfarande vår verksamhet, vår kultur och våra arbetssätt samtidigt som vi skapar digitalisering av den svenska offentliga förvaltningen. När vi är i DIGG:s lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre men modernt kontor i centrala Stockholm. DIGG är positivt inställd till att ge utrymme för placering och arbetsvillkor som arbete hemifrån och mobilt arbete, utifrån verksamhetens och medarbetarens behov.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Placeringsort är Sundsvall.
Resor förekommer men antal kan variera över tid.
Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.
Sista ansökningsdag är 15 november.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta leveransledare Monica Grahn på tel 070 654 35 64. Facklig kontaktperson Åsa Fridholm, ST. Hon nås via växeln på 0771-11 44 00.
Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2021-11-02ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMyndigheten För Digital Förvaltning
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Myndigheten För Digital Förvaltning (org.nr 202100-6883),
http://www.digg.se Arbetsplats Myndigheten för digital förvaltning
Jobbnummer 6089066
Observera att sista ansökningsdag har passerat.