Kvalitetsansvarig IT till Region Västmanland

Region Västmanland / Datajobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Västmanland i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Är du en kvalitetsmedveten IT-medarbetare som letar nya utmaningar, då kan denna tjänst vara något för dig!

Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.

Publiceringsdatum
2022-05-18

Dina arbetsuppgifter
Som kvalitetsansvarig hos oss kan du se fram emot en fartfylld vardag med många intressanta uppgifter. Din uppgift blir att leda det operativa och strategiska kvalitetsarbetet. Arbetet med ständiga förbättringar är en central del i din roll och du har mandatet att utveckla metoder och rutiner som säkrar våra processer och vår leverans till Regionen och dess samarbetspartners.

Du samordnar, leder och utvecklar kvalitetssäkringsarbetet inom Förvaltningen för digitaliseringsstöd. Du är förvaltningens representant och kontaktperson gällande kvalitetsäkringsfrågor. Du agerar som stöd till de ingående verksamheterna och enheterna i dessa frågor, vilket bland annat innefattas av implementering av ackreditering/certifiering, intern och extern revision samt riskanalyser/riskbedömningar.

Om arbetsplatsen

Förvaltningen för digitaliseringsstöd är Region Västmanlands interna IT-organisation med uppdrag att leverera tjänster inom digital teknik samt förvalta vård- och verksamhetssystem för regionens olika verksamheter. Vi arbetar i stora komplexa miljöer med en stor spännvidd i teknik och processer. Vårt arbete kännetecknas av ständig modernisering, utveckling och stora utmaningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning såsom exempelvis systemvetare, civilingenjör, högskoleingejör alternativt att du har likvärdig förvärvad yrkeserfarenhet som vi bedömer relevant. Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalitetsarbete inom IT, erfarenhet av projektledning samt förändringsarbete. Du har kunskap kring standarder, modeller och ramverk inom IT, såsom exempelvis ISO27001, ITIL och PM3.

Som person är du trygg, stabil, initiativrik och har en god självinsikt. Du samarbetar och kommunicerar bra med kollegor såväl som att du har en god förmåga att självständigt planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du ska kunna uttrycka Dig väl i både svenska och engelska såväl i tal som i skrift.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning heltid. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 8 juni 2022

Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.

Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.

Titta gärna på vår informationsfilm: https://youtu.be/7qLByHRP6mY

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION VÄSTMANLAND

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Västmanland (org.nr 232100-0172), https://regionvastmanland.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Region Västmanland

Kontakt
Linda Fasth, Verksamhetschef
021-17 43 29

Jobbnummer
6660745

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Västmanland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Västmanland: