Kvalificerad Upphandlare
Stadskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stadskontoret i Jönköping Upphandlingsenheten, Jönköping.
Jönköpings kommun köper varor och tjänster för ca 2 miljarder kronor per år. Vill Du vara med? Upphandlingsenheten tillhör Stadskansliets ekonomiavdelning. Allmänt om tjänsten: Upphandlingsenheten ansvarar för Jönköpings kommuns gemensamma upphandling av varor och tjänster. Kommunen arbetar aktivt med miljöfrågor och har en miljöledare för upphandlingsområdet. Genom ett samarbete med våra kommunala bolag samt Habo och Mullsjö kommuner utför upphandlingsenheten också gemensamma upphandlingar i samverkan. Upphandlingsenheten har idag 13 medarbetare. Upphandlingsenheten sitter i centralt belägna, ljusa och moderna lokaler.
I arbetsuppgifterna ingår: -Upphandlarens viktigaste uppgifter är operativt ansvar för upphandlingar och avtal inom ett antal områden. Det kan röra ramavtal för varor och tjänster eller driftentreprenader. -Objektsupphandlingar för enskilda uppdragsgivare. -Upphandlaren har rollen som arbetande projektledare. -Ansvara för respektive arbetsgrupps arbete med produktkännedom och avtalsuppföljning under avtalstiden inom respektive varuområde. -I rollen ingår också att vara kommunens representant i externa kontakter. -Medverkan i specifika avtalsskrivningar och internt informationsarbete. -Medverkan i uppföljning och utveckling totalt inom upphandlingsområdet.
Arbetet kräver att Du har en akademisk examen med inriktning mot ekonomi, juridik eller teknik samt har goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Du har en pedagogisk förmåga, är målinriktad och analytisk och har en utpräglad samarbetsförmåga. Kunskap och erfarenhet av gällande handelslagsstiftning (LOU) som reglerar offentlig upphandling. Övriga erfarenheter och kunskaper som vi ser som meriterande är: -Erfarenhet från arbete i en politikerstyrd organisation. -Dokumenterad erfarenhet av upphandlingsarbete och avtalsskrivningar. -Erfarenhet av förhandlings- och projektarbete.
Publiceringsdatum2011-04-06Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning Tillträdesdag Snarast Heltid 0
ErsättningIndividuell lönesättning enligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-01
Ansökan skickas till:
Stadskontoret
Inger Berggren
Rådhuset
55189 Jönköping
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Ange följande referens när du ansöker: 11-04-0008
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktUpphandlingschef Björn Isaksson, 036 - 10 55 01
SKTF Göran Hallin, 036 - 10 56 40
FöretagStadskontoret
AdressStadskontoret
Rådhuset
55189 Jönköping
Jobbnummer 896769
Observera att sista ansökningsdag har passerat.