Kvalificerad Registrator till Statens servicecenter i Gävle
Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Tierp eller i
hela Sverige Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 40 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Som registrator vid Statens servicecenter kommer du tillsammans med kollegor att arbeta för att säkerställa och utveckla registraturfunktionen vid myndigheten. Arbetet är omväxlande och innebär daglig kontakt med medarbetare vid myndighetens olika kontor i landet. Du kommer att fungera som expert i hanteringen av myndighetens allmänna handlingar. Statens servicecenter planerar införande av nytt myndighetsgemensamt IT-stöd inom dokument- och ärendehantering, där din kompetens är viktig för införande och vidareutveckling. Det är viktigt att du har ett intresse för utvecklings- och förändringsarbete och att delta i arbetet med ett myndighetsgemensamt arbetssätt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen innebär daglig hantering av inkommande handlingar, bedömning och klassificering av handlingar samt diarieföring/registrering i systemstöd. Arbetet innefattar kontroll av ärendeakter och ärendebalans samt att delta vid gallring och arkivering.
Tjänsten innebär ett nära samarbete med handläggare inom vår registratur samt myndighetens arkivarie.
Vi söker dig som har:
• Registratorutbildning på högskolenivå, diplomerad registrator eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst två års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter
• Erfarenhet av att ge stöd och support inom området
• Erfarenhet av att delta vid interna informations- och utbildningsinsatser inom området
• Erfarenhet av digital dokumenthantering
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbetsledning
Vidare ska du ha:
• Hög serviceambition och ett utpräglat ordningssinne
• Mycket god samarbetsförmåga
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• Förmåga att arbeta självständigt
• Prioriteringsförmåga och vara flexibel
Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Anställningen är placerad i Gävle men resor i tjänsten till myndighetens övriga kontor kan förekomma.
Välkommen med din ansökan senast 14 augusti!
Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-06-30ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonas Wärn, Avdelningschef
jonas.warn@statenssc.se 010-4560157
FöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
• Statens servicecenter
FE 15
80171 Gävle
Kontorsadress• Statens servicecenter
FE 15
Jobbnummer 3585114
Observera att sista ansökningsdag har passerat.