Kvalificerad HR-handläggare

Polismyndigheten i Gävleborgs län / Administratörsjobb / Gävle
2011-03-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kvalificerad HR-handläggare" (publicerad 2012-11-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2011-03-23

Beskrivning av verksamheten
Vi söker dig som vill bidra till att utveckla polismyndigheten till Sveriges modernaste myndighet!
Gävleborgs län är Norrlands sydligaste län och har ca 280 000 invånare fördelat på landskapen Gästrikland och Hälsingland. Gävle, som är länets huvudort, är beläget ca 200 km norr om Stockholm och har goda kommunikationer till övriga länet och landet.
Polismyndigheten i Gävleborg består av Stab- och Polisoperativ verksamhet. Polismyndigheten är geografiskt uppdelad i polisområdena Södra, Mellersta och Norra Gävleborg.
Det övergripande målet för rättsväsendet är den enskildes rättssäkerhet och rättstrygghet. Målet för Polisen är att minska brottsligheten, öka människors upplevda trygghet och ge en god service. För att kunna nå dessa mål krävs goda ledare och engagerade medarbetare. Myndigheten lägger stor vikt på ledning och styrning av verksamheten, med fokus på ett kommunikativt och coachande ledarskap.
Polismyndigheten i Gävleborgs län har ca 600 medarbetare varav ca 500 arbetar i kärnverksamheten.
Som HR-handläggare ingår du i staben med tillhörighet vid HR-enheten och placeras i Gävle.
HR-enhetens uppgift är att på uppdrag av myndighetsledningen arbeta för att utveckla och upprätthålla en god personal- och arbetsgivarpolitik.
Uppdraget omfattar planering, utveckling, samordning och uppföljning av personalstrategiska frågor, processer och rutiner. HR-enheten ansvarar också för de personaladministrativa uppgifterna och fungerar som konsultativt stöd till myndighetens chefer.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som HR-handläggare kommer du att ingå i HR-enhetens arbetsgrupp som idag består av 9 medarbetare. Inom enheten har vi ett konsultativt arbetssätt och du kommer att arbeta inom hela myndigheten. Förutom sedvanligt HR-arbete kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara inriktade mot arbetsgivarfrågor så som frågor rörande avtal och anställningsvillkor, pensioner, lönerevisioner och arbetsrättsliga frågor.
Du kommer att ha stort inflytande på upplägg och förväntan på dig är att du arbetar och löser dina uppgifter självständigt.
Du kommer också att ansvara för utbildning i vårt egenrapporteringssystem och vara kontaktperson gentemot Rikspolisstyrelsens centrala personaladministrativa center avseende lönehanteringsfrågor.

Utbildning och erfarenhet
Din bakgrund - kunskapskrav.
• minst tre års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete.
• god förståelse för det löneadministrativa arbetet.
• examen från PA-linjen eller annan motsvarande utbildning.
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet från HR-arbete vid statlig myndighet och/eller har goda kunskaper i löne- och PA-systemet Palasso.
Vår syn på dig - egenskaper och förhållningssätt
Vi söker en medarbetare som är strukturerad, analytisk och målmedveten. Du har en god pedagogisk förmåga och ett stort intresse för utvecklingsfrågor.
Som person är du öppen och tydlig. Du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, har lätt för och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Du är en person som skapar och bibehåller goda relationer.
Polismyndigheten erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Du ser samverkan med de fackliga organisationerna som en naturlig del i verksamhetens utveckling.
Säkerhetsklassning: Säkerhetsprövning, enligt 14 säkerhetsskyddsförordningen.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Polismyndigheten tillämpar provanställning.Funktionen omfattas av myndighetens flextidsavtal.

Tillträde
Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-04
Ansökan, innehållande personligt brev, CV och referenter, samt märkt med diarienummer
A 713-2238/11 ska ha inkommit till Polismyndigheten i Gävleborgs län, HR-enheten, Box 625, 801 26 Gävle eller via e-post polismyndigheten.gavleborg@polisen.se senast den 4. april 2011
Ansökan kan skickas till e-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Kontakt
För ytterligare information välkommen att kontakta HR-chef Kerstin Hansson.Telefon 114 14.

Facklig kontakt
OFR/S - Lena Bogren. Telefon 114 14.
OFR/P - Lennart Proos. Telefon 114 14.

Företag
Polismyndigheten i Gävleborgs län

Adress
Polismyndigheten i Gävleborgs län
Box 625
80126 GÄVLE

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414
Faxnummer: 026-655216

Jobbnummer
884183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Gävleborgs län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län: