Kvalificerad HR-handläggare

Polismyndigheten i Gävleborgs län / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill bidra till att utveckla polismyndigheten till Sveriges modernaste myndighet!

Polismyndigheten i Gävleborgs län är en av landets 21 polismyndigheter. Vår vision är att år 2013 bli nominerad till utmärkelsen Sveriges modernaste myndighet och vi arbetar därför aktivt med utveckling och effektivisering av vår verksamhet. Vi lägger stor vikt vid ledning och styrning med fokus på ett kommunikativt och coachande ledarskap.

Inom kort väntas riksdagen fatta beslut om den föreslagna omorganisation som Polisen står inför, då 21 polismyndigheter slås ihop till en myndighet.

Det övergripande målet för rättsväsendet är den enskildes rättssäkerhet och rättstrygghet. Målet för Polisen är att minska brottsligheten, öka människors upplevda trygghet och ge en god service. För att kunna nå dessa mål krävs goda ledare och engagerade medarbetare.

Som HR-handläggare ingår du i staben med tillhörighet vid HR-enheten och placeras i Gävle. HR-enhetens uppgift är att på uppdrag av myndighetsledningen arbeta för att utveckla och upprätthålla en god personal- och arbetsgivarpolitik. Uppdraget omfattar planering, utveckling, samordning och uppföljning av personalstrategiska frågor, processer och rutiner. HR-enheten ansvarar också för de personaladministrativa uppgifterna och fungerar som konsultativt stöd till myndighetens chefer.

Publiceringsdatum
2012-11-29

Arbetsuppgifter
I din roll som HR-handläggare kommer du att ingå i HR-enhetens arbetsgrupp som idag består av 8 medarbetare. En av våra medarbetare har tjänstledigt under sex månader för att prova annan tjänst, därför har vi behov av att rekrytera en ny medarbetare. Inom enheten har vi ett konsultativt arbetssätt och du kommer att arbeta inom hela myndigheten. Förutom sedvanligt HR-arbete kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara inriktade mot arbetsgivarfrågor så som frågor rörande avtal och anställningsvillkor, pensioner, lönerevisioner och arbetsrättsliga frågor.
Du kommer att ha stort inflytande på upplägg och förväntan på dig är att du arbetar och löser dina uppgifter självständigt. Du kommer också att ansvara för utbildning i vårt egenrapporteringssystem och vara kontaktperson gentemot Rikspolisstyrelsens centrala personaladministrativa center avseende lönehanteringsfrågor

Din bakgrund - kunskapskrav
• några års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete
• god förståelse för det löneadministrativa arbetet
• examen från PA-linjen eller annan motsvarande utbildning
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet från HR-arbete vid statlig myndighet och/eller har goda kunskaper i löne- och PA-systemet Palasso.

Vår syn på dig - egenskaper och förhållningssätt
Vi söker en medarbetare som är strukturerad, analytisk och målmedveten. Du har en god pedagogisk förmåga och ett stort intresse för utvecklingsfrågor. Som person är du öppen och tydlig. Du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, har lätt för och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Du är en person som skapar och bibehåller goda relationer. Polismyndigheten erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Du ser samverkan med de fackliga organisationerna som en naturlig del i verksamhetens utveckling. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tillträde snarast enligt överenskommelse. Säkerhetsprövning genomförs enligt 14 § säkerhetsskyddsförordningen.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Anställning sex månader med möjlighet till förlängning. Polismyndigheten tillämpar provanställning.

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning tillämpas. Flextidsavtal tillämpas. Stationeringsort: Gävle

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-14
Ange följande referens när du ansöker: A 713-9401/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Kontakt
Kerstin Hansson, HR-chef 114 14

Facklig kontakt
Lena Bogren, OFR/S 114 14
Lennart Proos, OFR/P 114 14

Företag
POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN

Adress
POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN
Box 625
80126 GÄVLE

Kontorsadress
S:a Centralgatan 1

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14

Jobbnummer
1405123

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Gävleborgs län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län: