Kvalificerad handläggare till lokalförsörjningsenheten

Polismyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Järfälla, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

Arbetsplatsbeskrivning
Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet samt ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.
Enheten för lokalförsörjning ansvarar för myndighetens lokalbestånd som för närvarande uppgår till ca 1,2 miljoner kvm och har en årlig hyreskostnad om ca 2 miljarder kr. Enhetens funktion är att tillhandahålla ändamålsenliga, flexibla och kostnadseffektiva lokaler till myndighetens olika verksamheter. Enheten ingår i polismyndighetens nationella ekonomiavdelning.
Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomifunktionerna inom en polisregion eller en avdelning.
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.

Publiceringsdatum
2019-11-11

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare i strategigruppen arbetar du som ett kvalificerat stöd till enhetens ledning. Du håller ihop och handlägger enhetens inkomna ärenden, gör övergripande bedömningar och sammanfattar resultat. Du tar fram underlag och promemoria inför interna beredningar. Du driver egna utredningar och mindre interna projekt.
Som handläggare är du en nyckelperson i enhetens kommunikationsarbete och ansvarar för enhetens informationssidor på polisens intranät.
Tillsammans med strategigruppen tar du fram och vidareutvecklar strategier och arbetssätt inom lokalförsörjningsområdet.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som:
Har akademisk examen
Har erfarenhet av arbete med kvalificerade utredningar
Uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska
Har erfarenhet av att skriva promemoria inför beredningar
Har erfarenhet av att arbeta med intranät

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
Har arbetat inom staten

Kontakt
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Emma Svensson, 010-56 55348
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Hannele Suuronen, hannelesuuronen@polisen.se
Fackliga företrädare
Fredrik Bergh/SACO tfn 010-563 91 37
Sofia Ask/Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz/Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden/SEKO Polisen, tfn 0732-490 422
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare, Ekonomiavdelningen, Lokalförsörjningsenheten, Fastighetsutvecklingssektionen, Strategigruppen
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post tilll jobb.na@polisen.se senast den 20191115. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A562.124/2019 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A562.124/2019 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-15

Adress
Polismyndigheten
Polhemsgatan 30
10226 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref.nr. A562.124/2019".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Polhemsgatan 30 (visa karta)
102 26  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: jobb.na@polisen.se

Jobbnummer
4950151

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: