Kvalificerad handläggare
Polismyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en erfaren handläggare till kommande enhetskanslier vid enheten för Polisutbildning och enheten för kompetensutveckling på HR-avdelningen. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden: arbetsgivarpolitik/avtal, chef- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagarorganisationerna och myndighetens personalansvarsnämnd.
Din placering kommer att vara på enhetskansliet vid kommande enheten för Polisutbildning alternativt enheten för kompetensutveckling.
Enhetskansliet har i uppdrag att axla helhetsperspektivet över enhetens samlade verksamhet och verkar för enhetlighet inom detta. Kansliet leds av en kanslichef och består av medarbetare som bland annat arbetar med verksamhetsstyrning, utveckling, krisberedskap, beredning av ärenden, samt ledningsstöd och samordning. Utöver detta utgör kansliet ett strategiskt och administrativt stöd till enhetsledningen.
Kompetensenheten består idag av de tre sektionerna grundutbildning, fort- och vidareutbildning samt utveckling och samordning och är den enhet vid HR-avdelningen som har ansvar för Polismyndighetens utbildningsverksamhet. Detta innefattar både grundutbildning till polis samt kompetensutveckling av befintliga anställda. Kompetensenheten har ca 630 medarbetare och är inne i ett spännande och intensivt tillväxt- och omställningsarbete. Under våren kommer också enheten att delas till två nya enheter.
Den kommande delningen till två nya enheter kommer att innebära Polisutbildningsenheten framöver kommer att ha ansvaret för hela processen kring grundutbildning till polis medan enheten för kompetensutveckling kommer att inneha ansvar för processen kring och utförandet av kompetensutveckling av befintliga anställda inom Polismyndigheten.
Verksamheten finns placerad på ett flertal orter varför du behöver vara bekväm med att samarbeta, samverka och ledas på distans. Vi arbetar dagligen via olika digitala kontaktvägar.
Publiceringsdatum2024-03-05Dina arbetsuppgifterI rollen som handläggare kommer du att växla mellan ett strategiskt och ett operativt perspektiv gällande både handläggning, beredning och samordning. Du bidrar till att enhetens strukturer för beredning och handläggning är effektiva och välfungerande, och i handläggningen av enskilda ärenden säkerställer du kvalitet och helhetsperspektiv.
I arbetet ingår förmågan att kunna disponera texter, skapa förståelse och sammanhang, dra slutsatser och ibland förslag på åtgärder på dessa. Vidare innebär tjänsten att inhämta information/bearbeta denna och leverera kärnfulla underlag. I takt med förändringar inom och utanför enheten kommer du också att bidra till att identifiera och analysera frågor av strategisk betydelse för en väl fungerande verksamhet, i detta inkluderas arbetet kring vilka strukturer som behöver utvecklas för att stödja dessa förändringar.
Arbetsuppgifterna kommer innebära både ett självständigt och ett teambaserat arbete med uppgifter som kräver planering, samordning, och kvalitetssäkring. Tjänsten innebär ett nära samarbete med olika delar inom HR-avdelningen samt med andra delar av Polismyndigheten.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• För funktionen relevant akademisk utbildning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet från myndighet eller annan offentlig verksamhet
• God erfarenhet av att arbeta i Office-paketet (Outlook, OneNote, Excel, Word och Powerpoint)
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift
• Flerårig erfarenhet av självständigt arbete som krävt planering, samordning och kvalitetssäkring.
Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av och goda kunskaper om att arbeta med organisations och-/eller process- och styrningsfrågor.
• Erfarenhet av uppdrags- eller projektledning och-/eller kvalificerat utredningsarbete inom offentlig sektor.
• Erfarenhet av analys och uppföljning av sakfrågor och särskilda verksamhetsfrågor.
Dina personliga egenskaperFör att lyckas i rollen behöver du uppskatta att verka i ett sammanhang där arbetsuppgifter väldigt snabbt kan behöva anpassas och prioriterats om utifrån nya och förändrade förutsättningar. Du trivs i en roll där du bidrar till att skapa goda relationer, förtroende och att ta fram välformulerade och precisa underlag som grund för beslut.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
KontaktDaniel Dworeck, Rekryterande chef:
daniel.dworeck@polisen.seDaniela De Santi, HR-konsult:
daniela.de-santi@polisen.seFacklig företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via Polisens växel 114 14 SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, nås via Polisens växel 114 14
Övrig informationVälkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 2 april 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på:
https://polisen.se/erbjudandeLäs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
https://polisen.seVarmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten
Jobbnummer 8519101
Observera att sista ansökningsdag har passerat.