Kvalificerad folkbokföringshandläggare med kunskaper i arabiska,

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter som kvalificerad folkbokföringshandläggare
innebär att du arbetar med kvalificerade utredningar och kontroll av invandringsärenden. Du gör självständigt bedömningar och registreringar av personer som flyttar till Sverige. I arbetet ingår även att du bedömer utländska handlingar. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.

På folkbokföringskontoret i Göteborg arbetar vi även med bosättningskontroll vilket innebär att du får fördjupa dig i intressanta utredningar kring var en person ska var folkbokförd.

Folkbokföringsverksamheten i skatteverkets västra region omfattar sex sektioner och innebär arbete med bland annat bosättningskontroll, flyttning, invandring, skyddade personuppgifter och processföring. På folkbokföringssektionerna i Göteborg är vi cirka 80 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad högskoleutbildning om minst 120p/180hp, gärna inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller juridik

• har minst ett års arbetslivserfarenhet av utredningsarbete/handläggning under de senaste tre åren

• goda kunskaper i arabiska i tal och skrift

• kan skapa förtroende, goda relationer och är serviceinriktad

• är resultat- och målinriktad

• ser sammanhang och kan prioritera samt dra slutsatser

• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift

• lätt anpassar dig till nya förutsättningar

• arbetar självständigt och samverkar

• utvecklar din kompetens och ditt arbete

• har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du
har erfarenhet av utredningsarbete från statlig eller kommunal verksamhet eller liknande. 

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-05-15

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johannes Hummerdal, sektionschef 010-572 32 33

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 2845 40320 GÖTEBORG
40320 .

Kontorsadress
Box 2845 40320 GÖTEBORG

Jobbnummer
1876066

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: