Kvalificerad Ekonomiassistent

NewSec Förvaltning AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NewSec Förvaltning AB i Göteborg, Sollentuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2010-02-05

Beskrivning av verksamheten
Kort beskrivning av företaget:
Newsec är norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen, med över 20 kontor i 8 länder. Newsec erbjuder tjänster till såväl fastighetsägare som företag som hyr eller äger sin fastighet. Newsec har över 700 anställda och har den senaste tiden varit rådgivare i affärer med ett sammanlagt värde av över 90 miljarder kronor. Vi värderar fastigheter värda mer än 650 miljarder kronor per år och förvaltar över 1000 fastigheter med ett totalt värde av 100 miljarder kronor. Via vårt väl underhållna internationella nätverk om 6000 konsulter, kan vi erbjuda våra tjänster på den globala marknaden. Detta gör oss till norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen vilket ger oss en unik förmåga att förutsäga framtiden. www.newsec.se.

Dina arbetsuppgifter
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Newsec Asset Management har en hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar. Nu söker vi en kvalificerad Ekonomiassistent till ett av våra största uppdrag med både svenska och internationella kunder. Tjänsten är ett föräldravikariat, på heltid med placering i Göteborg.
Som ekonomiassistent hos oss jobbar du i ett team som förvaltar uppdragsgivarens ekonomi.
Dina ansvarsområden består bl.a. av:
• leverantörsreskontra, registrering, kontering och betalning av leverantörsfakturor
• kundfakturering
• löpande bokföring
• likviditetsuppföljning
• kontoavstämning
• kontakter med kunder och leverantörer, både i Sverige och internationellt
• ansvar för arkivering av handlingar

Utbildning och erfarenhet
Beskrivning av kvalifikationer:
Vi söker dig som:
• gärna är civilekonom med inriktning redovisning
• har arbetslivserfarenhet inom ovanstående arbetsuppgifter
• goda kunskaper i Excel och gärna arbetat i Agresso
• goda kunskaper engelska i tal och skrift, då det mesta av rapporteringen till kund sker på engelska
För att trivas och lyckas i rollen måste du vara en självständig person som är utåtriktad och som trivs med att samarbeta i team för att tillsammans leverera högsta kvalitet till vår uppdragsgivare. Du behöver vara ansvarstagande, noggrann och engagerad samt trivas med att arbeta i ett tillväxtföretag.
Du får en möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och modet att våga göra annorlunda uppmuntras. Välkommen med din ansökan, komplett med personligt brev samt CV senast 2010-02-21.
Din ansökan registrerar du direkt på vår hemsida www.newsec.se under fliken karriär/lediga tjänster/intresseanmälan. Din ansökan behandlas konfidentiellt.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Kristina Martinsson tel. 031-721 30 64.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Tidsbegränsad: Föräldravikariat

Tillträde
Så snart som möjligt

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-02-21
Enbart skriftlig
Ange följande referens när du ansöker: Kvalificerad Ekonomiassistent

Kontakt
Kundansvarig Ekonom, Kristina Martinsson, tel: 031-721 30 64, kristina.tollbo@newsec.se

Företag
NewSec Förvaltning AB

Adress
NewSec Förvaltning AB
Box 11405
40429 GÖTEBORG

Kontorsadress
Lilla Bommen 5

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7213000
Faxnummer: 031-7213001

Jobbnummer
581399

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NewSec Förvaltning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NewSec Förvaltning AB: