Kvalificerad controller sökes till säljavdelning

Cardif Nordic AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cardif Nordic AB i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Cardif utgör försäkringsverksamheten hos den franska bankkoncernen BNP Paribas, en av Europas ledande aktörer inom bank- och finanstjänster samt en av världens starkaste banker enligt Standard & Poor. Cardif bedriver i dag verksamhet i 41 länder runt om i världen med fler än 50 miljoner försäkringstagare.
Cardif Nordic AB som har varit verksamt på den skandinaviska marknaden sedan 2000 är moderbolag till de två försäkringsbolagen Cardif Försäkring AB och Cardif Livförsäkring AB, som har filialer i Oslo och Köpenhamn samt säljkontor i Stockholm. Cardif Nordic AB med dotterbolag har idag ett 70-tal medarbetare i Sverige, Norge och Danmark och växer kontinuerligt för att kunna tillgodose våra samarbetspartners behov.
För mer information se www.cardif.se och www.cardif.com.
Till vårt huvudkontor i Göteborg söker vi nu en kvalificerad Controller som vill arbeta i ett internationellt och expansivt företag med stabila ägare.
I rollen som Controller för säljavdelningen arbetar du nära och rapporterar till Försäljningschefen.
Då arbetet är ansvarsfullt och tidvis väldigt komplext är det viktigt att du snabbt och självständigt kan ta till dig ny information och att du kan genomföra utredningar och analyser med ett kritiskt förhållningssätt. Det är också viktigt att du kan avgränsa och utreda eventuella problem samt presentera dina slutsatser på ett bra sätt.
Eftersom bolaget befinner sig i en expansiv fas och arbetet bedrivs i högt tempo måste du vara stresstålig och trivas i en föränderlig miljö.

Publiceringsdatum
2010-05-05

Dina arbetsuppgifter
• Vecko-, månads-, kvartals- och årsrapportering av försäljningssiffror både till interna och externa parter
• Uppföljning och analys av försäljningssiffror
• Budget och prognos (i samråd med försäljningschef)
• Scenarier (vad-händer-om-analyser)
• Framtagning av styrelsematerial samt rapportpaket till ledningsgruppen och samarbetspartners.
• Analysera och utvärdera kampanjer
• Kostnadsuppföljning för säljavdelningen
• Ad hoc uppgifter
Bakgrund
• Akademisk examen inom ekonomi
• Minst 2-3 års erfarenhet som Business Controller
• Goda kunskaper i engelska språket i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i Office paketet och framför allt i Excel (avancerad nivå krävs)
Det är även meriterande om du har erfarenhet av:
• försäkringsbolag eller bank
• arbete inom en internationell koncern
• arbete med telemarketing

Dina personliga egenskaper
• Mycket analytisk med ett välutvecklat siffersinne
• Fokuserar på helhet såväl som på detaljer
• Van vid att arbeta självständigt och har förmåga att fatta beslut och ta ansvar
• Presterar bra under tidspress
• Trivs med att arbeta i en föränderlig miljö
• Noggrann, strukturerad och metodisk
• Ser det som en självklarhet att leverera i tid och med hög kvalitet även vid högt arbetstempo
Eftersom tjänsten är nyinrättad finns stora möjligheter att påverka arbetsuppgifterna. För rätt person finns det också stora utvecklingsmöjligheter inom koncernen.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-05-21
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@cardif.com

Företag
CARDIF NORDIC AB

Adress
CARDIF NORDIC AB
BOX 24110
40022 GÖTEBORG

Kontorsadress
MÖLNDALSVÄGEN 91
GÖTEBORG

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-707 98 70

Jobbnummer
643513

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cardif Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cardif Nordic AB: