Kval. Ekonomiass/Adm. med Jeeves kunskap sökes!

Adecco Sweden AB, Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Göteborg i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Göteborg Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker Adecco Finance & Legal en Kval. Ekonomiassistent/Administratör för ett konsultuppdrag hos en internationell kund inom ett högteknologiskt företag i Göteborg/Mölndal!

Publiceringsdatum
2009-03-25

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar både kvalificerade ekonomiassistentarbetsuppgifter och arbetsuppgifter med mer administrativ karaktär. Du kommer att ansvara för fakturahantering, kundinbetalningar, leverantörsreskontra, vara behjälplig vid avstämning av balanskonton, valutauppdatering och momsåtervinning av EU-moms samt intrastatredovisning och kvartalsredovisning etc. Den administrativa delen innefattar att ansvara för receptionen samt att syssla med allt ifrån reseräkningar, arkivering och beställning av kontorsmaterial till årsredovisningsarbete, diverse personalfrågor och ha hand om praktiska frågor som rör kontoret etc.

Erfarenheter
Tidigare arbetslivserfarenhet ifrån liknande arbetsuppgifter är ett krav
Goda kunskaper i det engelska språket är ett krav
Kunskap i Excel är ett krav
Kunskap i systemet Jeeves är mycket meriterande

Dina personliga egenskaper
Du bör vara en självgående, ambitiös och strukturerad person som har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du behöver dessutom vara flexibel och prestigelös.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Fakta om anställningen
Tjänsten som kval. ekonomiassistent/administratör skall tillsättas i början av maj 2009 och kommer därefter att pågå under drygt 1 år. Uppdraget avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider. Som konsult hos oss på Adecco är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån tjänsten 181/61350 Ekonomiassistent.
Vid frågor om tjänsten kontakta Liina Haablahe på tel: 031 720 72 81
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Första Konsultuppdraget - dryg 1 år Erbjuder - tillsvidareanställning som ambulerande konsult i Gbg

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-04-24

Kontakt
Liina Haablahe, Rekryteringsansvarig, 031- 720 72 81

Företag
Adecco Sweden AB, Göteborg
Företagspresentation

Adress
Adecco Sweden AB, Göteborg
41105 Göteborg

Kontorsadress
Götgatan 11
Göteborg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-725 45 00

Jobbnummer
423492

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Göteborg: