Kval. Ekonomiass/Adm. med Jeeves kunskap sökes!
Adecco Sweden AB, Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Göteborg Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker Adecco Finance & Legal en Kval. Ekonomiassistent/Administratör för ett konsultuppdrag hos en internationell kund inom ett högteknologiskt företag i Göteborg/Mölndal!
Publiceringsdatum2009-03-25Dina arbetsuppgifterTjänsten innefattar både kvalificerade ekonomiassistentarbetsuppgifter och arbetsuppgifter med mer administrativ karaktär. Du kommer att ansvara för fakturahantering, kundinbetalningar, leverantörsreskontra, vara behjälplig vid avstämning av balanskonton, valutauppdatering och momsåtervinning av EU-moms samt intrastatredovisning och kvartalsredovisning etc. Den administrativa delen innefattar att ansvara för receptionen samt att syssla med allt ifrån reseräkningar, arkivering och beställning av kontorsmaterial till årsredovisningsarbete, diverse personalfrågor och ha hand om praktiska frågor som rör kontoret etc.
ErfarenheterTidigare arbetslivserfarenhet ifrån liknande arbetsuppgifter är ett krav
Goda kunskaper i det engelska språket är ett krav
Kunskap i Excel är ett krav
Kunskap i systemet Jeeves är mycket meriterande
Dina personliga egenskaperDu bör vara en självgående, ambitiös och strukturerad person som har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du behöver dessutom vara flexibel och prestigelös.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Fakta om anställningen
Tjänsten som kval. ekonomiassistent/administratör skall tillsättas i början av maj 2009 och kommer därefter att pågå under drygt 1 år. Uppdraget avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider. Som konsult hos oss på Adecco är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån tjänsten 181/61350 Ekonomiassistent.
Vid frågor om tjänsten kontakta Liina Haablahe på tel: 031 720 72 81
Välkommen att söka!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Första Konsultuppdraget - dryg 1 år Erbjuder - tillsvidareanställning som ambulerande konsult i Gbg
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-04-24
KontaktLiina Haablahe, Rekryteringsansvarig, 031- 720 72 81
FöretagAdecco Sweden AB, Göteborg
Företagspresentation
AdressAdecco Sweden AB, Göteborg
41105 Göteborg
KontorsadressGötgatan 11
Göteborg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-725 45 00
Jobbnummer 423492
Observera att sista ansökningsdag har passerat.