Kurator inom elevhälsa och öppen förskola
Båstads Kommun, Stöd- och utvecklingsenheten / Administratörsjobb / Båstad
2017-09-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kurator inom elevhälsa och öppen förskola" (publicerad 2017-11-08) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Båstad,
Laholm,
Ängelholm,
Halmstad,
Bräcke eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Stöd- och utvecklingsenheten i Båstad Professionalism, arbetsglädje och respekt - Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden.
Stöd- och utvecklingsenheten är en centralt organiserad elevhälsa som arbetar inom familjecentral, förskola, skola, särskola och gymnasium. Arbetet ska främja hälsa och lärande, förebygga och upptäcka ohälsa samt medverka till att undanröja hinder i lärandet så att barn och elever utvecklas mot utbildningens mål. STU arbetar på organisations-, grupp- och individnivå.
Totalt är vi 16 personer. Vi arbetar också med utredning och åtgärdsplanering kring barn/elever i behov av särskilt stöd.
Publiceringsdatum2017-09-29ArbetsuppgifterSom kurator på gymnasiet medverkar du i skolans lokala elevhälsoarbete på individ-, grupp- och organisationsnivå. Elevhälsans uppdrag är att stödja elevernas utveckling mot utbildningens mål genom hälsofrämjande och förebyggande insatser. I det individuellt inriktade arbetet har elevhälsan ett särskilt ansvar för att undanröja hinder för varje enskild elevs lärande och utveckling.
Är du nyfiken på skolkuratorsrollen kan du titta på följande länk
https://akademssr.se/dokument/policy-skolkuratorer. En familjecentral bedriver en verksamhet som är hälsofrämjande, generell, tidigt förebyggande och stödjande samt riktar sig till föräldrar och barn. Som kurator på familjecentral arbetar du föräldrastödjande.
Vill du veta mer kan du titta på länken
www.familjecentraler.se/socionom/. KvalifikationerVi söker en socionom med erfarenhet av elevhälsoarbete enligt skollagen och eller erfarenhet av föräldrastödjande arbete på familjecentral.
Du har det salutogena synsättet i ryggraden, har lätt för att samarbeta men också att arbeta självständigt och konsultativt, vara flexibel samt utvecklingsintresserad. Du ska ha bra koll på forskning och beprövad erfarenhet inom verksamhetsområdet. Du kommer ingå i elevhälsans kuratorsgrupp som träffas regelbundet och även har gemensam handledning och kompetensutveckling.
Att arbeta som kurator i Båstads kommun innebär att arbeta värdegrundsbaserat, mål -och resultatinriktat, hälsofrämjande, kommunikativt och utvecklingsorienterat.
Du ska ha körkort och tillgång bil.
ÖVRIGT
Anställningsintervju: Reservera den 18/10 och den 20/10 för intervju.
Kommunala avtal gäller. Utdrag ur belastningsregistret inlämnas vid ev anställning.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rökfri arbetstid tillämpas.
Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vänta inte med att skicka in din ansökan - vi påbörjar rekryteringen under ansökningstiden.
Följ din framtida kollega på Instagram!
www.instagram.com/bastadskommunVälkommen med Din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Beskrivning av omfattning: 75% skolkurator Akademi Båstad Gymnasieskola och 25% kurator i öppen förskola (familjecentral). Tillträde: Snarast.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-13
Ange följande referens när du ansöker: 134/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngrid Berg-Brynje 0431-771 40
Anna Perltoft 0431-771 95
Lotta Bergholm 0431-777 42
FöretagBåstads Kommun, Stöd- och utvecklingsenheten
AdressBåstads Kommun, Stöd- och utvecklingsenheten
Vångavägen 6, 269 80 Båstad
26980 Båstad
Kontorsadress26980
Jobbnummer 3724524
Observera att sista ansökningsdag har passerat.