Kundtjänstvägledare tim- och semestervikarier, Östhammar

Östhammars kommun, Verksamhetsområde kommunikation/kundtjänst / Kundservicejobb / Östhammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Östhammar, Uppsala, Heby, Tierp, Sala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östhammars kommun, Verksamhetsområde kommunikation/kundtjänst i Östhammar

Varje dag går cirka 1800 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över.

Vi vill fortsätta att vara bäst på gott bemötande och hög tillgänglighet för alla som vill komma i kontakt med oss. I vår kommungemensamma kundtjänst, Östhammar Direkt, behöver vi förstärkning och söker därför timvikarier som när behov uppstår kan stärka upp vår bemanning.

Publiceringsdatum
2024-01-16

Arbetsuppgifter
Vårt uppdrag är att bemöta medborgares, besökares, företagares och föreningars behov och erbjuda snabb och korrekt information via telefon, brev och mejl. Vi besvarar frågor och hanterar inkomna ärenden som omfattar kommunens samtliga verksamhetsområden.

Uppdraget innebär i huvudsak att göra Östhammars kommun mera tillgänglig genom att ge snabb och kvalitativ service till medborgare, företagare och besökare. Målet är att kunna erbjuda snabb och korrekt information och hjälpa alla som kontaktar oss via telefon, mejl, sociala medier och besök. I uppdraget ingår även ordinarie receptionsuppgifter.

För att ge dig rätt förutsättningar att göra ett bra jobb kommer du som vikarie i kundtjänsten att få utbildning i allt från systemverktyg till kundhantering och aktuellt verksamhetsområde. Uppdraget passar dig som brinner för att ge bra service och vill utvecklas som person i en spännande och unik verksamhet med många kontakter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst en gymnasial utbildning, och som brinner för bra service. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Hög digital mognad, intresse för digitala lösningar, och goda kunskaper i MS-Office. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med service och kundbemötande i någon form.

För att lyckas i rollen som kundtjänstvägledare behöver du vara kommunikativ, ha känsla för service, vara lyhörd och tycka om att lära dig nytt. Du är positiv och har stor vilja och förmåga att ta till dig nya kunskaper och tillämpa dem. Du är lugn och har förmåga att hålla flera bollar i luften samtidigt.

ÖVRIGT
Östhammars kommun välkomnar alla sökande då vi eftersträvar blandade arbetsplatser och ser våra olikheter som en styrka och tillgång.

I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.

När du söker jobb hos oss ber vi dig söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan märkt med referensnummer till:

Östhammars kommun
Sektor Verksamhetsstöd
Box 66
742 21 Östhammar

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS-2024-39".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Östhammars kommun (org.nr 212000-0290), http://www.osthammar.se/jobb

Arbetsplats
Östhammars kommun, Verksamhetsområde kommunikation/kundtjänst

Kontakt
Kundtjänstchef
Helena Ståhl
0173-864 63

Jobbnummer
8396657

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östhammars kommun, Verksamhetsområde kommunikation/kundtjänst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östhammars kommun, Verksamhetsområde kommunikation/kundtjänst: