Kundtjänstmedarbetare till Skånetrafiken i Malmö
Region Skåne, Skånetrafiken / Butikssäljarjobb / Malmö
2015-12-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare till Skånetrafiken i Malmö" (publicerad 2018-10-30) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånetrafiken i Malmö,
Lund,
Helsingborg,
Hässleholm,
Kristianstad eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Brinner du för kundservice, älskar kollektivtrafik och har förmågan att vända en missnöjd kund till en lojal kund!
Välkommen till Skånetrafikens Kundtjänst! Vi har ansvaret för kollektivtrafiken i Skåne och har drygt 250 000 dagliga kunder. Vi är cirka 330 medarbetare, huvudkontoret finns i Hässleholm, men vi har även verksamhet i Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad.
På Skånetrafikens Kundtjänst i Malmö hanterar vi cirka 30 000 kontakter per månad via telefon, chatt, Facebook och Twitter. Vårt mål till kunderna är att besvara 90 % av alla samtal och chattar inom 5 minuter samt ha en hög responsgrad på sociala medier. Som kundtjänstmedarbetare är du vår främsta representant ut mot våra kunder. Vår verksamhet i Malmö ligger på Dockplats 26 i Västra Hamnen.
Publiceringsdatum2015-12-23ArbetsuppgifterVi söker kundtjänstmedarbetare! En tjänst gäller tillsvidare och tre tjänster är tidsbegränsade anställningar där arbetet anpassas efter verksamhetens behov.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att besvara Skånetrafikens kunder via telefon, chatt, Facebook och Twitter. Du kommer informera och guida våra kunder om Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor. Våra öppettider är vardagar kl. 6:00 - 22:00 och helger kl. 8:00 - 22:00 alla årets dagar.
KvalifikationerFör att du ska göra ett bra arbete och trivas hos oss är det viktigt att du är bra på att kommunicera väl i både tal och skrift samt ha god kännedom om vad dessa olika kundkanaler kräver av dig som kommunikatör. Du är en van datoranvändare eftersom datorn är vårt huvudsakliga arbetsredskap. Vi ser gärna att du arbetat på callcenter eller kundtjänst tidigare, gärna inom kollektivtrafik.
För tjänsten krävs grundutbildning på gymnasienivå som lägst. En förutsättning för tjänsten är att du har goda kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande. Du har en god samarbetsförmåga, gillar att arbeta självständigt och tar egna initiativ när situationen kräver det.
Våra medarbetare har en genuin vilja och drivkraft att arbeta med kundservice och att ger våra kunder service i världsklass varje dag. För oss är det viktigt att du är välkomnande, drivande samt visar omtanke och respekt gentemot din omgivning. Stämmer rollen in på dig? Då kanske du är vår nya kollega!
Sammanfattningsvis söker vi medarbetare till följande tjänster:
• En tillsvidareanställning. Arbetstid 38.25 h/vecka, helgarbete 2 av 5 helger. Från 2016-02-01.
• Tre tidsbegränsade anställningar. Arbetstiden är anpassad efter verksamhetens behov. Från 2016-02-01 till 2016-10-02.
Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Skånetrafiken ansvarar för kollektivtrafiken i Skåne. Vi är cirka 330 anställda som jobbar med allt från verksamhetsutveckling, upphandling, trafikplanering, marknadsföring, färdtjänsthandläggning, IT och kundtjänst. Vi arbetar med att utveckla vår trafik och våra tjänster för att våra kunder (i dagsläget drygt 250 000 om dagen) ska kunna resa på ett enkelt och hållbart sätt. Tillsammans jobbar vi för att nå målet att fördubbla det kollektiva resandet till år 2025.
Skånetrafiken är en värderingsstyrd organisation som arbetar utifrån våra värderingar välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. / Timavlönad Tidsbegränsad anställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-10
Ange följande referens när du ansöker: A530023
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGabriella Eliasson, Enhetschef Kundtjänst 0451 - 288 649
gabriella.eliasson@skanetrafiken.seEmma Persson, Enhetschef 0451-28 85 31
Facklig kontaktRichard Jerneborg, Vision 0451-28 86 43
FöretagRegion Skåne, Skånetrafiken
AdressRegion Skåne, Skånetrafiken
Andra Avenyen 7
28183 Hässleholm
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 2591654
Observera att sista ansökningsdag har passerat.