Kundtjänstmedarbetare till multinationellt teknikföretag
Modis Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2018-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare till multinationellt teknikföretag" (publicerad 2019-02-28) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Modis Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Lerum,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Modis Göteborg har en multinationell kund som söker kundtjänstmedarbetare med intresse av IT-frågor. Rollen går ut på att ta emot inkommande samtal och hjälpa användarna med frågor samt problem som de har. Detta är ett smidigt och effektivt sätt att ta sig in på arbetsmarknaden som konsult hos oss på Modis.
Hur ser arbetsuppgifterna ut?
Du kommer att sitta i ett öppet kontorslandskap med ett större team och ta emot inkommande samtal där du ska supportera interna användare i deras frågor gällande IT. De inkommande samtalen är varierade men kan handla om allt ifrån användar- och lösenordshantering, Microsoft Office, Windows, företagskunder som ansluter sina datorer hemifrån till övrig kontorsadministration eller behörighetsadministration. Till din hjälp kommer tjänsten starta med en tvåveckors utbildning. Det finns också en kunskapsdatabas där man lätt kan söka fram diverse tillvägagångssätt för att hjälpa kunderna. Du kommer vara anställd som konsult hos oss på Modis men jobba ute hos vår kund som är ett multinationellt Teknikföretag.
Arbetstider: Kontorstider (måndag till fredag, 08:00 - 17:00)
Omfattning: 100%
Placering: Torslanda
Vem är du?
Du är social och tycker det är roligt med problemlösning samt IT-problem. Det är ett krav att du kan svenska flytande i både tal och skrift då det är språket som kommuniceras på. Då telefon är ditt största arbetsverktyg så tycker du om att supportera via telefon. Är du dessutom flexibel, positiv och organiserad så kommer det ta dig långt i rollen. Du är en serviceinriktad person som tycker det är intressant med IT. Du har någon form av IT-utbildning eller arbetslivserfarenhet inom kundservice eller liknande. Detta är en stor möjlighet för dig som vill ta ett steg ut i arbetslivet och få gedigen erfarenhet. Utvecklingsmöjligheterna är stora för dig som visar vilja och engagemang.
Start för uppdraget är i mitten av januari men urvalet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Om Modis
På Modis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.
Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varann ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.
Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Modis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.
Låter detta intressant?
Sök då in till oss på Modis så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande.
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Modis är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till Alexandra.Andersson@Modis.se
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Nyckelord
Supporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-11-30ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Andersson
Alexandra.andersson@modis.seFöretagModis Sweden AB
AdressModis Sweden AB
Postgatan 28
41110 Göteborg
KontorsadressPostgatan 28
Jobbnummer 4485804
Observera att sista ansökningsdag har passerat.