Kundtjänstmedarbetare till internationellt företag i Arlanda
Placera Personal AB / Butikssäljarjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sigtuna,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby,
Sollentuna eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vår kund arbetar inom logistik och transport och ingår i en större internationell koncern med lång erfarenhet och är ett etablerat varumärke inom sitt område. Här får du ta del av styrkan hos ett väletablerat företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak.
Tjänsten
Tjänsten som kundtjänstmedarbete hos vår kund är en utmanande, rolig och spännande roll. Du arbetar brett med varierande arbetsuppgifter och ingen dag är den andra lik. På kontoret i Arlandastad arbetar idag 26 personer i en ung miljö präglad av det mindre företagets familjära anda samt den globala koncernens internationella kontakter och händelserika miljö. Du kommer ingå i ett trevligt team med 12 personer på avdelningen för customer service. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna varierar mellan dag och kväll. När du kommit in i arbetet som kundtjänstmedarbetare kommer du även arbeta i beredskap en kväll i veckan samt var 6:e helg. Du arbetar initialt som konsult via Placera Personal för att sedan övergå till en anställning hos kundföretaget.
Publiceringsdatum2012-02-10Dina arbetsuppgifterI rollen som kundtjänstmedarbetare har du följande arbetsuppgifter:
• Hantera försändelser på den operationella avdelningen
• Skräddarsy optimala transportlösningar
• Daglig kontakt med leverantörer som tex. flygbolag
• Ansvara för att försändelser kommer till mottagaren i tid
• Import/ Exportarbete
• Hantera tullärenden
• Se till att interna rapporteringssystem uppdateras
• Packning av varor
KvalifikationerFör att passa i rollen som kundtjänstmedarbetare ser vi att du har följande bakgrund:
• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av serviceyrket
• Goda kunskaper i engelska
• Goda kunskaper i Word och Excel
• Körkort
• Tidigare erfarenhet från branschen är meriterande.
För att passa i tjänsten ser vi att du har en stark egen drivkraft, är kvalitetsmedveten samt har en god förmåga att arbeta i grupp. Som person är du även strukturerad, nogrann och tycker om att ta egna initiativ.
Om du är intresserad av tjänsten som kundtjänstmedarbetare tveka inte att skicka in din ansökan omgående! Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Arbetstider och omfattningHeltid, skift samt beredskap/Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKlara Eidhagen, 08-586 22 716
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
Jobbnummer 1154850
Observera att sista ansökningsdag har passerat.