Kundtjänstmedarbetare till Cellsolar
Voicedesk i Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Voicedesk i Sverige AB i Stockholm,
Danderyd,
Falkenberg,
Halmstad eller i
hela Sverige Vi söker nu Kundtjänstmedarbetare till ett spännande uppdrag hos Cellsolar på Stockholmskontoret.
Företaget
Cell Solar Nordic AB är ett solcellsföretag som hjälper svenska villa- och fastighetsägare att investera i solcellsanläggningar till sina tak. Som en av Sveriges ledande aktörer inom solenergi är de med i omställningen till 100% förnybar energi i Sverige. De har sedan starten 2016 vuxit snabbt, är idag ca 65 medarbetare och under 2020 omsatte de runt 150 MSEK.
I dagsläget har de kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Kalmar.
Solcellsmarknaden är en bransch i stark tillväxt, där Cellsolar erbjuder solcellsanläggningar, batterier och laddboxar för elbilar. De fortsätter nu deras tillväxtresa och söker en Kundtjänstmedarbetare till huvudkontoret i Johanneshov.
Tjänsten
I rollen som Kundtjänstmedarbetare kommer du både att arbeta mot Cellsolars kunder men även internt mot deras installatörer, koordinatorer och säljare. Du kommer ta emot väldigt varierande ärenden i allt ifrån frågor via felanmälningar från kund till installationstekniska frågor. Du fokuserar på kundservice med uppgift att kvalitetssäkra upplevelsen för deras kunder och det krävs att man klarar av att ha många bollar i luften under högt tempo.
Arbetsuppgifter
I rollen ingår bland annat:
• Daglig kontakt med kunder (inkommande samtal via telefon och mail)
• Hantera reklamationer
• Registrera inkommande leads
• Uppsättning av kundkonton
• Säkerställa att alla ärenden dokumenteras i CRM-systemet
• Vara med i utvecklingen av processer för att förbättra kundresan
• Förbereda dokumentation av olika slag, bland annat Snö & Vindlastberäkningar, för- och färdiganmälan och kundkommunikation
• Vara behjälplig vid kundnöjdhetsundersökningar
• Framtagande av rutiner för en fortsatt effektiv kundservice
Det förväntas att du ska kunna lösa 80% av inkommande ärenden genom egna IT- och teknikkunskaper, hitta svar i CRM-systemet eller veta vart du ska vända dig för att driva ärendet framåt. Därför kommer du att jobba tätt med deras koordinatorer och byggavdelning.
Arbetet är baserat på huvudkontoret i Johanneshov.
Vem är du?
För att trivas hos Cellsolar bör du älska att arbeta i en föränderlig och snabbväxande miljö. Då rollen innebär väldigt självständigt arbete krävs det ett stort driv att vilja ta ansvar samt en god administrativ färdighet då du hanterar flera olika typer av ärenden samtidigt. Du bör brinna för att alltid ge bästa service med viljan att förbättra och utveckla kundresan.
Du behöver ha grundläggande kunskap och ett stort intresse för el- och solcellsområdet och du är inte rädd för att lära dig nytt.
Det är av stor vikt att du är strukturerad med en given inställning av problemlösning.
Krav för tjänsten är:
• Ha en stark kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Stor erfarenhet av att jobba i CRM-system och andra digitala verktyg
• Erfarenhet av att arbeta mot privatkundsmarknaden
• Erfarenhet av tidigare jobb med kundnära tjänster
• God förståelse för teknik och IT-lösningar
För att lyckas i denna roll ser vi även att du:
• Kan uttrycka dig på ett smidigt sätt och kommunicera med en medvetenhet om hur du uppfattas av andra
• Vara extremt lyhörd och kunna vara flexibel i hur du bemöter människor, ha en fingertoppskänsla när det gäller servicenivå
• Är organiserad och har en positiv och lösningsorienterad attityd
• Stort plus om du studerat solenergi eller arbetat med solcellslösningar tidigare
Vi erbjuder
• Heltidstjänst (Tillsvidareanställning - Provanställning om sex månader tillämpas)
• Fastlön
• Generöst friskvårdsbidrag
• Tjänstepension till alla våra tillsvidareanställda
Ett uppdrag där du får ta eget initiativ och använda dina kunskaper inom kundservice och solenergi fullt ut. Du kan förvänta dig en snabbfotad arbetsmiljö med högt i tak där alla strävar mot ett gemensamt mål - att driva mot omställningen till förnybar el och att se till att våra kunder blir nöjda med oss som leverantör.
Cellsolars kultur och värderingar
Cellsolar består av ett team av entreprenörer med kompetenser som kunniga elektriker, lösningsorienterade koordinatorer, drivna säljare, professionella marknadsförare, företagsutvecklare med mera. Deras tre grundare har stor drivkraft och lång erfarenhet av villainstallationer.
Cellsolar strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I deras personalsammansättning vill de spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli deras kollega.
Ansökan
Stämmer ovan uppdrags- och personbeskrivning in på dig? Varmt välkommen att ansöka via Voicedesk med CV och personligt brev där du även beskriver vad du kan tillföra Cellsolars team.
Vilka är vi på Voicedesk?
Voicedesk är en helhetsleverantör inom kundservice och tillhandahåller lösningar inom nischen kundservice och försäljning. Vi utmanar marknaden genom att hålla en högre kvalitetsnivå och ha mer kundanpassade lösningar inom Outsourcing av kundservice, Ärendehantering, Rekrytering & Bemanning samt Outsourcing av Administrativa uppgifter. Våra tjänster anpassas alltid efter kundens behov. Med vår assistans kan kunden fokusera på sin kärnverksamhet och vara trygg i vetskapen om att företaget representeras på ett professionellt sätt.
Publiceringsdatum2021-06-04Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-07-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressVoicedesk i Sverige AB
Stormbyvägen 2
16355 Spånga
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Voicedesk i Sverige AB (org.nr 559215-3596)
Stormbyvägen 2 (
visa karta)
163 55 SPÅNGA
Jobbnummer 5790790
Observera att sista ansökningsdag har passerat.