Kundtjänstmedarbetare på Eventim
Happyr AB / Kundservicejobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Happyr AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Eventim rekryterar: Kundtjänstmedarbetare
Vi brinner för de stora ögonblicken, för de unika och exceptionella upplevelserna. Vi arbetar målmedvetet varje dag för att göra vår service och våra plattformar så effektiva och användarvänliga som möjligt - till glädje för våra partners och våra gemensamma kunder. Eventim levererar det bästa inom biljettförsäljning och live events. Vi har huvudkontor i Köpenhamn med lokala kontor i Stockholm och Oslo.
Client Service Supporter
Eventim Sverige AB
Stockholm/Solna
Venuepoint söker support medarbetare till Client Service. Du kommer att arbeta i ett internationellt företag i tillväxt. Du blir en del av kundserviceavdelningen i Stockholm/Solna, där du får arbeta med främst svenska kunder men det kan förekomma resor och support även till danska och norska kunder.
Som supportmedarbetare på Client Service kommer du att vara ansvarig för ett visst antal kunder. Du kommer att arbeta nära en Key Account (försäljning) för svenska kunder och möjligen även hjälpa till med andra nordiska kunder vid behov. Du kommer att säkerställa att våra kunder är självständiga, välutbildade och så nöjda som möjligt med Eventims biljettsystem och tjänster.
Ansvarsområden: * Stöd för våra arrangörer/kunder (telefon och e-post) * Administration, skapande och redigering av evenemang inför biljettsläpp.
• Implementering av nya kunder (inklusive kundbesök) * Utföra utbildning av nya och befintliga kunder i vårt biljettsystem.
• Delta i vissa möten tillsammans med Key Account/Säljare. * Kontinuerligt arbeta med resten av kundserviceorganisationen för att förbättra processer och kundupplevelse. * Säkerställa en kontinuerlig anpassning av kundlösningar inom Eventims utbud för att alltid hitta den bästa lösningen utifrån kundens biljettförsäljningsstrategier. * Stöd för kunder inför biljettsläpp och säkerställa att kunderna är medvetna om sina möjligheter inom systemutbudet. * Samla kundens synpunkter och kommunicera dessa till ledningen. * Allmänt stöd för våra arrangörerna, till ex: Skapa evenemang i biljettsystemet, redigering av evenemang, skapa nya biljettyper, skapa rabatter, stöd av rapporter, artikelförsäljning, biljett layout. Allmänt stöd och rådgivning för kunder inkl korrläsning av evenemang före biljettsläpp, uppdatering av artist, arena och stadens sidor.
Din profil: * Du har erfarenhet av B2B kundservice, och det är viktigt för dig att ge god kundservice * Du har god teknisk förståelse * Det är en fördel om du har erfarenhet med biljettadministration & försäljning * Du har god skriftlig och muntlig kommunikation på svenska och engelska. Det kan vara en fördel om du talar / skriver antingen danska, norska eller tyska * Du är strukturerad och fokuserad.
Om du har några frågor är du välkommen att kontakta VD Jay Sietsema på +46 (0)760 142 983 eller genom maill:
jay.sietsema@eventim.se Intervjuer sker löpande.
Eventim Eventim Skandinavia är en nordisk biljettdistributör baserat i Köpenhamn med lokala kontor i Stockholm och Oslo.
Eventim.se Biljettlugen.dk Eventim.no
Eventim.de
Publiceringsdatum2019-10-09Övrig information• Fast lön:- Tillträdesdatum:Oktober/November 2019
• Rekrytering sker löpande
Kvalifikationer• Kan du tillräckligt bra svenska för att kommunicera utan hinder?
• Har du erfarenhet av att arbeta med kundbemötande?
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHappyr AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Happyr AB (org.nr 556971-5963),
https://www.eventim.se Arbetsplats Eventim
Jobbnummer 4864346
Observera att sista ansökningsdag har passerat.